ورود پیکاپ آفرودی جدید به بازار ایران

ورود پیکاپ  آفرودی جدید به بازار ایران
علی ناصری
3 سال پیش
1,261 بازدید
0 0
در راستای همکاری کمپانی فودی و شرکت زامیاد قرار است تا یک پیکاپ آفرودی جدید وارد جاده های ایران شود.

به گزارش بازارخودرو و به نقل از اسب بخار، پس از قطعی شدن عرضه «جک T8» و «آمیکو آسنا توربو اتوماتیک» به عنوان پیکاپ های آفرودی جدید بازار ایران، می بینیم که خودرویی دیگر هم در صف تولید این کلاس فنی قرار گرفته و قرار است تا در سال جاری پا به جاده های کشور بگذارد.

منابع آگاه می گویند که در راستای همکاری کمپانی «فودی» و شرکت «زامیاد» قرار است تا یک پیکاپ دو کابین و دو دیفرانسیل هم وارد خط تولید این خودروساز شود و گویا فودی F22 برای این پروژه انتخاب شده است. بررسی های مختلف خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که مراحل تحقیقات بازار و تست های اولیه این پیکاپ چینی آغاز شده و احتمال آن زیاد است تا با موفقیت آمیز بودن مراحل مختلف، فودی اِف ۲۲ به بازار بیاید. پیش از این قرار بود تا فودی لندفورت به عنوان یک شاسی بلند آفرودی به جمع محصولات زامیاد بپیوندد که گویا فعلا این پروژه متوقف شده و بحث عرضه پیکاپ آفرودی در اولویت قرار گرفته است.

فودی F22 یک پیکاپ چینی به حساب می آید که در نسخه تک دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به بازارهای هدف عرضه می شود. مشتریان این خودروی کار و تجاری می توانند تا F22 را با پیشرانه های مختلف بنزینی و دیزلی خریداری کنند. آن طور که گفته می شود، فودی اف ۲۲ قرار است تا با پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۴G69 به بازار بیاید و ۱۳۶ اسب بخار را با گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر داشته باشد. پیشرانه ۴G69 یکی از معروف ترین پیشرانه های میتسوبیشی است که از چند سال قبل امتیاز تولید آن به کمپانی های مختلف چینی داده شده است. در حال حاضر پیکاپ های مختلفی از جمله آمیکو آسنا، فوتون تونلند بنزینی، کاپرا ۲ و… با نسخه های مختلف ۴G69 تولید می شوند و بدیهی است که زامیاد هم یک پیشرانه ای با سابقه عملکرد بالا را برای اولین پیکاپ آفرودی خود انتخاب کرده است.

کمپانی فودی در سال های گذشته همکاری های مختلفی را برای طراحی سازه خودرو با خودروسازانی چون ایسوزو، دانگ فنگ و… داشته است و در F22 هم از تجربه های گذشته خود استفاده کرده است. این خودرو قرار است تا با تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، شیشه ها و آینه های برقی، رینگ آلومینیومی، تهویه الکتریکی، تنظیم وضعیت دیفرانسیل الکتریکی و… به بازار ایران عرضه شود.


 

به گفته منابع خبری بزودی فروش وانت «پادرا پلاس» توسط زامیاد آغاز می شود و نتیجه همکاری مشترک فودی و این خودروساز ایرانی پا به جاده های کشور می گذارد. پادرا پلاس در بحث طراحی و تغییر برخی ساختارها مشابه به پیکاپ F16 فودی است و الگوی مهندسی این خودروی چینی با وانت زامیاد نیز ترکیب شده است.

بیشتر بخوانید:

JMC S350 خودرو جدید چینی از چه امکاناتی بهره‌مند است؟
سایپا کاتالوگ ساینا آپشنال را منتشر کرد
نگاه نزدیک به اس دبیلو ام G01f سیف خودرو/ ویدیو

 

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0