مگان ویژن، یک هاچبک اندازه متوسط مفهومی است که پیشرانه تمام برقی دارد و احتمالا در آینده نزدیک تولید انبوه خواهد شد.
مگان امروزی، با بدنه هاچبک ۵در تولید میشود و فروش بسیار خوبی در اروپا دارد. این محصول، احتمالا سال آینده با پیشرانه تمام برقی و بدنه نزدیک به کراساوور اندازه متوسط تولید خواهد شد. مدل مفهومی مگان ایویژه (eVision) پیشنمایش این محصول را نشان میدهد و اثباتی بر تلاش رنو برای فعالیت گسترده در صنعت خودروهای برقی است.
در نمای روبهرو مگان ایویژه، حالت سنتی چراغهای رنو با طرحی مدرن دیده میشود. با وجود پیشرانه برقی، جلوپنجره بسته و حذف شده است تا حالتی یکپارچه با سپر داشته باشد. این حالت به طراحان اجازه داده است تا چراغهای کوچک LED را به محدوده نشان تجاری اضافه و نوعی روشنایی سرتاسری ایجاد کنند. حجمدهی سپر و کاپوت نیز به گونهای است که حالت اسپرت و قدرتمند مگان را تقویت میکند.
در نمای جانبی، چرخهای ۲۰ اینچ با تایرهای کنتیننتال ۲۴۵ میلیمتری وجود دارند. حالت خاص رینگها با خطوط بریده، در رکاب نیز دیده میشود. با هدف بهبود زیبایی و تقویت آیرودینامیک، دستگیرههای جهنده (Flush handle) و دوربین جایگزین آینه بغل، برای مگان برقی استفاده شدهاند. دیگر نکته جذاب در این خودرو، استفاده از رنگ طلایی با حالت سایه روشن، روی سقف و سپرهای طرفین است که نشانههایی از رنگ سازمانی رنو در مسابقات سرعت (مثل فرمول یک) و لوگو شرکت سازنده را تداعی میکند.
در نمای پشت، خمیدگی ملایم و حجمدهی استادانه روی گلگیرها و سپر عقب، بسیار چشمنواز است. چراغهای LED با پهنای کم و حالت زیگزاگ، هماهنگی جالبی با طرح خطوط روی سپر و چرخها دارد. حذف دستگیره برای درپوش صندوق و ایجاد حفرههایی شبیه خروجی اگزوز در سپر عقب، دیگر نکتههای جالب در مگان ایویژن هستند.
مدل مفهومی از مگان برقی، دارای باتری ۶۰ کیلووات ساعتی است که انرژی لازم برای یک موتور الکتریکی ۲۱۵ اسببخار را فراهم میکند. گشتاور این پیشرانه، ۳۰۰ نیوتنمتر است و سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمان کمتر از ۸ ثانیه خواهد داشت. مدیران رنو ادعا میکنند، نمونه نهایی از مگان برقی، شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتر خواهد داشت.
پلتفرم CMF-EV برای مگان الکتریکی، حاصل همکاری مشترک مهندسان در گروه خودروسازی رنو، نیسان و میتسوبیشی است و برای محصولات متنوع برقی ساخت این برندها در آینده استفاده خواهد شد. در این معماری، اندازه نسبتا کوچک موتور برقی، امکان چیدن افقی یا عمودی باتریها و نصب چرخها در گوشههای خودرو برای بهبود فضای کابین و فرمانپذیری، مورد توجه قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید: