مدیران خودرو عرضه قطعی تیگو ۵ توربو را تایید کرد

مدیران خودرو عرضه قطعی تیگو ۵ توربو را تایید کرد
علی ناصری
3 سال پیش
1,327 بازدید
0 0
ام وی ام تیگو 5 جدید با پیشرانه توربو و با اعمال برخی تغییرات به بازار عرضه می شود.

به گزارش بازارخودرو، بعد از مدت ها بالاخره مدیران ارشد شرکت «مدیران خودرو» تایید کردند که نسخه جدید «تیگو ۵» با پیشرانه توربو و برخی تغییرات به بازار عرضه خواهد شد.

این خودروساز چند وقتی است که از نصب نشان چری بر روی محصولاتش خودداری می کند و صرفا نشان MVM را روی خودروهای مونتاژی خود می گذارد. گویا مدیران خودرو فعلا بیش از ۲۰۰ دستگاه از تیگو ۵ توربو و جدید را مونتاژ کرده و می خواهد تا پس از اخذ مجوزهای شماره گذاری و فروش، معرفی آن را به بازار انجام دهد.

چری تیگو ۵ جدید مانند «چری تیگو ۷»، «چری آریزو ۵»، «چری آریزو ۶» و «ام وی ام X55» به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو مجهز است و پیش از این گفته می شد که جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه بر روی تیگو ۵ جدید نصب شده است. اما حال مشخص شده که تیگو ۵ توربو به جعبه دنده CVT جدیدی مجهز شده و ساختار فنی این جعبه دنده مشابه به سیستم انتقال قدرت آریزو ۶ است. این پیشرانه یورو ۵ نزدیک به ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند و می تواند شتاب و چالاکی بهتری را در اختیار راننده چری تیگو ۵ بگذارد.

جعبه دنده CVT ام وی ام تیگو ۵ جدید در حالت تعویض دنده مصنوعی، وضعیت ۹ سرعته را شبیه سازی می کند.

پیش از این هم احتمال داده می شد که مدیران خودرو مانند نماینده چری در برزیل، تیگو ۵ توربو را با سقف پانوراما به بازار ایران عرضه کند. اما حالا گفته می شود که تیگو ۵ توربو بدون این ویژگی و با همان سانروف قبلی به خط تولید مدیران خودرو می آید. فرمان کمکی برقی و چند آپشن دیگر از جمله امکانات بیشتر نسخه جدید تیگو ۵ نسبت به نمونه های قبلی خواهد بود. همچنین امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک دوگانه، چهار کیسه هوا، کروز کنترل، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی عمودی، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باد لاستیک، سامانه کنترل پایداری، ۴ کیسه هوا و… بر روی نمونه جدید تیگو ۵ نیز دیده خواهد شد.

هنوز به صورت رسمی قیمت مصوب نسخه جدید تیگو ۵ از جانب مدیران خودرو اعلام نشده است. اما این احتمال داده می شود که این خودروساز بخش خصوصی پس از اعمال این تغییرات بر روی کراس اوور پرفروشش، افزایش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی را نسبت به نسخه قبلی بر روی تیگو ۵ توربو اعمال کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0