مخالفت سازمان بازرسی با قیمت گذاری جدید خودرو

مخالفت سازمان بازرسی با قیمت گذاری جدید خودرو
علی ناصری
3 سال پیش
1,182 بازدید
0 0
سازمان بازرسی کل کشور با مصوبه قیمت گذاری جدید خودرو مخالفت کرد.
به گزارش بازارخودرو، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن مخالف با مصوبه وزارت صمت درباره نزدیک کردن قیمت کارخانه به قیمت خودرو در بازار گفت: ما نگران افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار در پی این تصمیم هستیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور مخالف مصوبه وزارت صمت درباره نزدیک کردن قیمت خودرو در کارخانه به قیمت خودرو در بازار است گفت: ما نگران این هستیم که این تصمیم منجر به افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار شود. نمی شود گفت برای تنظیم بازار یا برای حل مشکلات تولید کنندگان خودرو، قیمت خودروی کارخانه باید به قیمت بازار نزدیک شود.

وی افزود: بسیاری از هزینه هایی که امروز از جیب مردم برای خودرو پرداخت می شود، هزینه های سربار است و هزینه واقعی تولید خودرو نیست. باید اصلاحی در ساختار تولید کنندگان خودرو ایجاد شود و شرکت های خودروساز از طرق مختلف مانند پالایش نیروها در هزینه های شان صرفه جویی کنند. بنابراین اینکه ما قیمت خودروی کارخانه را به قیمت خودروی بازار نزدیک کنیم روش مناسبی برای کمک به خودروساز نیست. چرا که ممکن است این امر به همان نسبت منجر به افزایش قیمت خودروی بازار شود.

بیشتر بخوانید:
منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0