قیمت خودرو سقوط کرد/ ترس و واهمه در دورهمی‌ مجازی دلالان

قیمت خودرو سقوط کرد/ ترس و واهمه در دورهمی‌ مجازی دلالان
علی ناصری
3 سال پیش
580 بازدید
0 0
با نهایی شدن انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، قیمت خودرو نیز دچار ریزش شدیدی خواهد شد.

به گزارش بازارخودرو، با وجود اینکه هنوز شمارش آرای انتخابات آمریکا به طور کامل انجام نشده است، اما بالاخره «جو بایدن» با اخذ ۲۸۴ رای الکترال تا این مرحله توانست تا رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا برای دوره جدید شود. از دقایقی قبل با اعلام این خبر، موج واهمه و ترس در گروه های واتس آپی و تلگرامی دلالی خودرو افزایش پیدا کرده است و این افراد سودجو به دنبال راه حل برای جلوگیری از زیان پیش روی خود هستند.

از چند روز قبل تا به امروز که پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا قطعی نشده بود، شاهد آغاز موج کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد بودیم. در همین شرایط بسیاری از گروه های دلالی خودرو سعی داشتند تا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، جو کاهش قیمت خودرو را کاذب جلوه دهند. اما بالاخره دیدیم که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در کشور موج کاهش قیمت ها را در بازار خودرو تایید کرد. بر اساس پیگیری رسانه های مختلف از جمله اسب بخار، می بینیم که قیمت تمام خودروها در اولین روزکاری هفته جدید بین ۲ تا ۷ درصد کاهش پیدا کرده و در برخی خودروهای خاص میلیاردی، این کاهش قیمت در بازه ۵۰۰ تا دو میلیارد تومان هم اتفاق افتاده است.

با وجود اینکه مقامات ایران مواضع خود نسبت به رئیس جمهور جدید آمریکا را در رسانه اعلام کرده بودند و تفاوتی میان بایدن و ترامپ قائل نیستند، اما بالاخره شاهد وجود جو روانی بهبود شرایط اقتصادی در میان مردم هستیم و همین مسئله باعث شده تا کاهش قیمت ها در بازارهای مختلف رخ دهد. بدیهی است که اگر این جو روانی کاذب باشد و توقعات مردم در انتهای ماجرا از حضور بایدن به واقعیت تبدیل نشود، باز هم فرصتی ایجاد شده تا با عدم استقبال مشتریان در بازار خودرو، کاهش قیمت ها رخ دهد و سوداگران و سودجویان بازار آزاد این بار طعم تلخ زیان را حتی برای کوتاه مدت تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0