رکود وحشتناک نود درصدی در بازار خودرو

رکود وحشتناک نود درصدی در بازار خودرو
علی ناصری
3 سال پیش
828 بازدید
0 0
رکورد شدید حاکم بر بازار خودرو سبب شده است تا خریداران و فروشندگان از وضع موجود ناراضی باشند.

به گزارش تحریریه بازارخودرو، خرید و فروش خودرو در حال حاضر تقریبا به حالت تعلیق در آمده و با توجه به اتفاقات پیش آمده خریداران و فروشندگان کاملا گیج شده اند.

در هفته های گذشته اعلام خبر واردات خودرو کاهش قیمت ناگهانی را در پی داشت، اما ایراد شورای نگهبان و بازگشت آن به مجلس در کنار اظهارات وزیر صمت، مبنی بر اشتباه بودن واردات تا پایان سال، باعث شد که نرخ خودرو در بازار به صورت مختصر افزایشی شود.

ولی با توجه به خبر آماده سازی طرح جدید برای واردات خودرو از سوی مجلس و مشخص نبودن زمان اجرای این طرح بازار خودروهای خارجی تقریبا قفل شده و در بازار خودروهای داخلی نیز خرید و فروش به ندرت انجام می شود.

در شرایط حاضر می توان گفت هم فروشندگان و هم خریداران گیج شده اند . مصرف کننده نمی‌تواند تصمیم بگیرد که خودروی مورد نیاز خود را بخرد یا خیر. فروشندگان نیز با توجه به نوسان زیاد بازار حاضر نیستند به هر قیمتی مال خود را به فروش برسانند.

این شرایط به رکود ۹۰ درصدی معاملات خودرو انجامیده و در شرایط حاضر افراد بسیار کمی حاضر به خرید خودرو با قیمت های نجومی موجود هستند.

از طرف دیگر فروشندگان واقعی نیز مجبور هستند برای راضی کردن خریدار، تخفیف زیادی لحاظ کنند و خودروی خود را زیر قیمت بازار آزاد به فروش برسانند.

برای مشاهده قیمت خودرو در بازار اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

موضع سفت و سخت سازمان استاندارد درباره واردات خودرو

بحران جدی برای خودروسازان؛ این خودروها خریدار ندارند!


منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0