برتری سایپا نسبت به ایران خودرو در نمایش محصولات جدید

برتری سایپا نسبت به ایران خودرو در نمایش محصولات جدید
علی ناصری
3 سال پیش
1,187 بازدید
0 0
برای نمایش و تصویرسازی محصولات جدید، ایران خودرو بسیار از سایپا عقب مانده و حتی اصول ساده و قدیمی خود را رعایت نمی کند.

به گزارش بازارخودرو و به نقل از اسب بخار، از روز گذشته شاهد هستیم که تصاویری از یک دستگاه «K132» ایران خودرو در فضای مجازی منتشر شده است. این خودرو که با پلاک عبور موقت مخصوص نمایندگی ها در تهران تردد می کند، از نظر ظاهری و کیفیت مونتاژ بسیار شرایط بدی را دارد و حتی کاسه چراغ های پژو ۲۰۷i بر روی آن نصب شده است.

مقایسه این اقدام ایران خودرو با فعالیت های گروه خودروسازی سایپا برای معرفی محصولی چون «شاهین» نشان می دهد که در بحث برندینگ و تصویر سازی محصولات جدید، ایران خودرو بسیار از سایپا عقب مانده و حتی اصول ساده و قدیمی خود را رعایت نمی کند.

چند ماه قبل شاهد بودیم که ایران خودرو سدان جدید خود را با نام K132 به بازار معرفی کرد و این خودرو را به مرحله پیش فروش هم رساند. در همان زمان، نوع برگزاری مراسم رونمایی و معرفی K132 با انتقادهای زیادی همراه بود و همچنین کیفیت تیزر تبلیغاتی و تصاویر منتشر شده از این خودرو، نقدها را به این خودروساز بیشتر کرده بود.

حال در شرایطی که بسیاری از کارشناسان و رسانه ها توقع بهبود روند بازاریابی و تبلیغات را در ایران خودرو دارند و شایسته می دانند که این خودروساز، محصول برتر خود را با ترفندهای به روزتری در جامعه معرفی کند، می بینیم که یک دستگاه K132 ناقص با کیفیت بسیار پایین مونتاژ راهی خیابان ها شده و با بخش های از اجزای خودرو که هنوز کامل نشده اند، پیمایش خود را در تهران آغاز نموده است.

در پی این اقدام غیر حرفه ای ایران خودرو، شاهد هستیم که از روز گذشته موج شدید انتقادها و تخریب ها برای K132 آغاز شده و با انتشار تصاویر این خودرو، به نوعی جدیدترین و برترین محصول این خودروساز به مرحله نابودی در افکار عمومی رسیده است.

حال در آن سوی میدان شاهد هستیم که با وجود تمام انتقادها به مجموعه سایپا، حداقل این خودروساز در بحث معرفی و تصویرسازی خودرویی چون «شاهین» عملکرد بهتری را نسبت به ایران خودرو داشته است. سایپایی که روزگاری در بحث معرفی محصول، بسیار ابتدایی تر از ایران خودرو و هر خودروساز دیگر رفتار می کرد، امروز سعی دارد تا با فرایند معرفی محصول بهتر از گذشته، شاهین را به عنوان خودروی برتر خود معرفی کند. با این حال هم شاهد هستیم که موج انتقادها به سمت سایپا ادامه دارد و بسیاری به پیشرانه، نحوه قیمت گذاری و سطح امکانات شاهین نقدهایی دارند. اما در میان این اعتراض ها، کمترین نقد به سیاست های تصویرسازی و احیای برند سایپا مطرح می شود و نمی بینیم که این خودروساز، محصولی چون شاهین را در نسخه ای ناقص و با کاسه چراغ خودرویی دیگر در خیابان ها بچرخاند و با این کار، تصویری نازیبا را در ذهن مردم باقی بگذارد.

ایران خودرو در روزگاری چنین اقدام غیر حرفه ای را انجام می دهد که عموم جامعه نقدهای زیادی را به صنعت خودرو دارد و قطعا اگر مسیر درستی را در تصویرسازی K132 پیش بگیرد، حداقل می تواند با محصول جدید خود تصویر بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0