ارسال دعوتنامه های ساینا S و اعلام قیمت جدید ساینا EX

علی ناصری
3 سال پیش
10,912 بازدید
0 0
دعوتنامه های نسخه فیس لیفت ساینا توسط سایپا برای مشتریان ارسال شده است.

به گزارش بازارخودرو، گروه خودروسازی سایپا صدور دعوتنامه های نسخه فیس لیفت ساینا را آغاز نموده است. «ساینا S» عضو جدید خانواده X200 سایپا است و در حال حاضر دو قیمت مصوب برای حواله داران این سدان خانوادگی و اقتصادی اعلام شده است. البته که قیمت های اعلام شده مربوط به ساینا EX است و این خودروساز فعلا می تواند تا این خودرو را به جای ساینا اس به حواله داران تحویل دهد.

شرکت سایپا در تابستان سال جاری ساینا اس را معرفی کرد و این خودرو را برای تحویل از شهریور ۹۹ پیش فروش کرد. برای همین این خودروساز دو مبنای قیمت را برای دعوتنامه های سایپا ساینا S اعلام کرده و قیمت مصوب برای مشتریان شهریور ۹۹ متفاوت با مشتریان پاییز ۹۹ است.

در حال حاضر حواله داران شهریور سایپا ساینا اس می توانند ساینا EX را با قیمت مصوب ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تحویل بگیرند و مشتریان پاییز ۹۹ این خودرو، برای تحویل ساینا EX به جای ساینا S قیمت مصوب ۹۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان را در دعوتنامه های خود می بینند. باید توجه داشت که قیمت های اعلام شده برای رنگ سفید ساینا EX است و بدیهی است که رنگ های دیگر این خودرو، اختلاف قیمت چند صد هزار تومانی را با نمونه سفید دارند.

قابل ذکر است که تولید ساینا S از چند هفته قبل در سایپا کاشان آغاز شده است. همچنین بخشی از تولید این خودرو از حدود هفته گذشته به پارس خودرو هم سپرده شده و منابع آگاه می گویند که مشکلی برای تولید این سدان فیس لیفت وجود ندارد.

اما مسئله کشف قیمت برای خودروهای جدید باعث شده تا هنوز شورای رقابت و دستگاه های تصمیم گیر، قیمت مصوب ساینا اس را به سایپا اعلام نکنند. برای همین شاهد هستیم که بحث کُندی فرایند قیمت گذاری خودروهای جدید، برای مشتریان سایپا ساینا S هم رخ داده و به علت نامشخص بودن قیمت مصوب این محصول، سایپا مجبور به صدور دعوتنامه و پیشنهاد خودروی جایگزین شده است.

پیش از این کشف قیمت خودروهایی مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس باعث شده بود تا با وجود برقرار بودن تولید رسمی این خودروها، ایران خودرو نتواند تا در زمان مقرر و مطابق با برنامه ریزی ها این محصولات را به بازار عرضه کند و کندی فرایند قیمت گذاری سبب تاخیر چند هفته ای در تحویل خودروهای نابرده (بر اساس برنامه ریزی عرضه و فروش) شد.
 

خودرو رنگ قیمت مصوب شهریور (تومان) قیمت حدودی پاییز (تومان)
ساینا EX سفید ۷۶٫۲۰۰٫۰۰۰ ۹۲٫۹۲۸٫۰۰۰

بیشتر بخوانید:
منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0