قیمت نهایی محصولات سایپا برای مشتریان در پاییز 99

قیمت نهایی محصولات سایپا برای مشتریان  در  پاییز 99
علی ناصری
3 سال پیش
2,011 بازدید
0 0
قیمت نهایی و تمام شده محصولات سایپا در پاییز 99 برای مشتریان مشخص شد.
به گزارش بازارخودرو، پس از ابلاغ مجوز افزایش قیمت خودروها در کارخانه از سوی شورای رقابت، گروه خودروسازی سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد.

 دوشنبه هفته جاری رئیس شورای رقابت اعلام کرد که خودروسازان می توانند از این پس محصولاتشان را با قیمت های جدید عرضه کنند. در چند ماه گذشته وظیفه قیمت گذاری محصولات ایران خودرو و سایپا بر عهده شورای رقابت بوده و این دستگاه تصمیم گیر، قیمت مصوب خودروهای مختلف را جهت عرضه به خودروسازان اعلام می کند. در حال حاضر رئیس شورای رقابت می گوید که با توجه به قوانین و اعلام تورم بخشی صنعت خودرو از جانب بانک مرکزی، امکان افزایش قیمت محصولات دو خودروسازی اصلی کشور در سه ماهه سوم فراهم شده است.

تا به این لحظه هم قیمت جدید و قطعی ۵ محصول سایپا برای مشتریان مشخص شده و حواله داران این خودروها، باید با توجه به بخشنامه افزایش قیمت فرایند تکمیل وجه در پاییز ۹۹ را انجام دهند. کوییک، کوییک آر، تیبا صندوق دار، تیبا ۲ و ساینا EX جز محصولاتی هستند که قیمت تمام شده آن ها با مصرف کنندگان تعیین شده است. از سویی با توجه به افزایش میزان پیش پرداخت ها در ثبت نام جدید سایپا، می توان حدس زد که قیمت سایر محصولات این خودروساز از سویی شورای رقابت در چه محدوده ای تعیین شده است.

در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا قیمت مصوب خودروهای جدیدی چون شاهین، ساینا S، کوییک S و کوییک آر پلاس را اعلام نکرده است. اما با مروری بر صحبت های رئیس شورای رقابت، می توان فهمید که فرایند قیمت گذاری این خودروها متفاوت از سایر محصولات است و با توجه به اخذ کد فنی جدید برای این خودروها، قیمت گذاری آن ها با توجه به شرایط روز انجام می شود. پیش از این شاهد بودیم که شورای رقابت در قیمت گذاری خودروهایی مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس چنین سیاستی را اتخاذ کرد و رابطه قیمتی این خودروها با نسخه های قبلی را رعایت ننمود.

در شرایط فعلی و با توجه به پیش پرداخت مشخص شده برای ثبت نام سایپا شاهین، برخی قیمت حدودی این سدان جدید را در محدوده ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان اعلام می کنند. این در حالی است که برخی از حواله داران این خودرو، قیمتی کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان را برای شاهین مناسب می دانند. با وجود پیگیری های انجام شده از جانب رسانه اسب بخار، هنوز قیمت جدید و قطعی خودروهایی مانند شاهین، کوییک اس، ساینا اس و کوییک آر پلاس در اختیار خبرنگار این رسانه قرار نگرفته است. اما برخی منابع آگاه در شورای رقابت می گویند که قیمت تمام شده شاهین برای حواله داران در سه ماهه سوم سال جاری، قطعا فراتر از ۲۴۰ میلیون تومان خواهد بود. البته آن طور که گفته می شود، این قیمت مربوط به شاهین G بوده و گویا قرار نیست تا این سدان جدید فعلا در نسخه پایه (شاهین S) به دست حواله داران برسد.

خودرو رنگ قیمت مصوب تابستان (تومان) قیمت مصوب پاییز (تومان)
کوییک آر دنده ای سفید سقف قرمز ۱۰۱٫۶۶۰٫۰۰۰ ۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
کوییک دنده ای سفید ۹۴٫۴۰۰٫۰۰۰ ۱۲۹٫۷۵۵٫۰۰۰
ساینا EX دنده ای سفید ۷۶٫۲۰۰٫۰۰۰ ۹۲٫۹۲۸٫۰۰۰
تیبا ۲ سفید ۷۷٫۸۰۰٫۰۰۰ ۹۵٫۴۲۶٫۰۰۰
تیبا صندوق دار سفید ۷۱٫۲۰۰٫۰۰۰ ۸۷٫۸۰۰٫۰۰۰


بیبشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0