کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران را بشناسید

کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران را بشناسید
علی ناصری
3 سال پیش
646 بازدید
0 0
با افزایش نرخ سوخت، این روزها خریداران خودرو نسبت به مصرف سوخت خودروهایی که می خرند، بسیار اهمیت می دهند.
به گزارش بازارخودرو، با بالا رفتن قیمت حامل‌های سوخت بحث خرید خودروهای کم مصرف بیش از پیش داغ شده است به‌طوری‌که خرید خودروهایی ارزان‌قیمت اما پرمصرف دیگر اقتصادی به نظر نمی‌رسد. افزایش مصرف سوخت هم هزینه سنگینی به‌طور روزانه بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد و هم موجب آلودگی هوا به‌ویژه در شهرهای بزرگ می‌شود. در نتیجه خودروسازان کاهش مصرف سوخت محصولاتشان را در اولویت قرار داده‌اند.

اما خریداران هنگامی‌که قصد خرید خودرو را دارند اطلاعات دقیقی از میزان مصرف خودروهای موجود در بازار ندارند و قادر به مقایسه آنها با یکدیگر نیستند. در این مطلب تلاش شده تا میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی و خارجی عرضه‌شده در ایران را به شما گزارش دهیم؛ تا انتها با ما باشید.

لیست خودروهای کم مصرف بازار ایران را با هم مرور می کنیم.
 

 

1- میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV

میتسوبیشی اوتلندر PHEV در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافتی که طی می کند، ۱.۸ لیتر بنزین مصرف می کند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود 11 ثانیه زمان نیاز دارد. از طرفی هم با اینکه میتسوبیشی اوتلندر PHEV آلایندگی بسیار کمی بر جای می گذارد، گزینه مناسبی برای شهرهای آلوده‌ای چون تهران محسوب می‌شود.

2- بی ام و i8

می توان گفت اولین خودروی سوپر اسپورتی است که مصرف سوخت آن حتی کمتر از خودروهای میکرو است . 2.1 لیتر در هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی!  که با این مصرف سوخت پایین به عنوان کم مصرف ترین  BMW و کم مصرف ترین خودروی بازار ایران شناخته می شود. البته این باعث نمی شود که این خودروی شیک نتواند در مدت ۴.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

3- تویوتا پریوس

این خودرو ژاپنی با اینکه از نظر شتاب و هندلینگ خودروی چندان هیجان انگیزی به نظر نمی رسد اما از نظر مصرف سوخت وضعیت بسیار خوبی دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۳/۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. از خودرو تویوتا پریوس به عنوان پاک‌ترین و کم مصرف ترین خودرو در کلاس خود یاد می‌شود.

4- لکسوس CT200 H  

لکسوس  CT200 H از کم‌مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار خودروی ایران است که سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن فقط 3.8 لیتر در 100 کیلومتر است.

5- CHR هیبرید

تویوتا CHR 1.8 لیتری هیبریدی به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی مجهز شده که دقیقاً 1798 سی‌سی حجم دارد و دو پیشرانه برقی و بنزینی روی آن نصب شده است. تویوتا CHR هیبریدی به عنوان یک خودروی کم مصرف می‌تواند در شهر به صورت ترکیبی تنها 3.9 لیتر بسوزاند که عدد بسیار کمی برای چنین خودرویی است .
 
6- میتسوبیشی میراژ

خودرو میتسوبیشی میراژ در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴ لیتر بنزین مصرف کرده و جزو کم مصرف ترین هاچ بک های بازار ایران شناخته می‌شود. موتور این خودرو نیز قادر به تولید ۸۰ اسب بخار قدرت بوده که برای یک هاچ بک در این رده بسیار عالی است. 
 
7- دی اس 3
پرفروش‌ترین نمونه‌ DS 3 که برای واردات به ایران هم در نظر گرفته شده است، با اینکه دارای پیشرانه‌ توربوشارژ است و قدرت و گشتاور مناسبی را برای این خودروی جمع و جور شهری  فراهم می‌کند، فقط 4.7 لیتر در صد کیلومتر مصرف می کند‌.
 
8- اپتیما هیبرید
با اینکه قوای محرکه اپتیما هیبرید از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که شتاب و سرعت خوبی را برای این خودرو رقم می زند، مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر 4.7 لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده که رقمی بسیار جذابی است.

9- هیوندای سوناتا هیبریدی
خودرو هیوندای سوناتا هیبریدی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر دارد و به عنوان یک خودرو هیبریدی نسبتا لوکس، بزرگ و جادار شناخته می‌شود. این خودرو به یک موتور بنزین سوز بعلاوه یک موتور برقی مجهز است.


بیشتر بخوانید:
منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0