کراس اوور دایون Y5 وارد جاده های ایران می شود

کراس اوور دایون Y5 وارد جاده های ایران می شود
علی ناصری
3 سال پیش
1,644 بازدید
0 0
شاسی بلند Y5 شرکت محصول شرکت Dayun Auto قرار است به زودی در ایران مونتاژ و تولید شود.

به گزارش بازارخودرو، دایون Y5 در واقع باید نسخه کپی شده فودای لندفورت محسوب می شود. همان خودرویی که سایپا مدت هاست که برای تولید آن برنامه چیده و در خودروسازی زامیاد قرار است آن را مونتاژ کند. 

این شاسی بلند پلتفرمی کاملا مستقل دارد و یک شاسی‌بلند (SUV) معرفی می شود.

دومین ویژگی قابل توجه دایون، این است که سیستم محرکه 4WD پارت‌تایم آنرا BorgWarner ساخته و می‌توانید آنرا در سه حالت دو چرخ سبک (2H)، چهارچرخ سبک (4H) و چهارچرخ سنگین (4L) قرار دهید.

ضمن اینکه اینکه قفل دیفرانسیل عقب آن ساخت Eaton است. حالا که این نکات را ذکر کردیم، بد نیست که بدانید شرکت Bosch سیستم ترمز دایون را تامین کرده است.

سومین ویژگی خوب دایون Y5 را باید موتور توربوشارژ آن دانست. دایون برای مشتریانی که از سوخت گازوییل استفاده می‌کنند، موتور دیزلی 1.9 لیتری توربوشارژ ساخت Dulwich را آماده کرده است. اما برای آنهایی که از سوخت بنزین استفاده می‌کنند، دایون از موتور بنزینی 2.0 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی بهره گرفته. جالب‌تر اینکه هردوی این موتورها را می‌توان با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک سفارش داد. 

ابعاد و اندازه‌ دایون نیز قابل قبول است. چینی‌ها این کراس‌اور را در سه ردیف و با ظرفیت 7 سرنشین تولید کرده‌اند، ولی مشتریان می توانند نسخه 5 نفره را نیز سفارش دهند. آنطور که دایون گفته، اگر صندلی‌های ردیف دوم و سوم را بخوابانید، حجم محفظه بار تا عدد شگفت‌انگیز 2780 لیتر افزایش می‌یابد.

دایون Y5 در ایران با کدام خودروها رقابت می کند؟

خودروهای دو دیفرانسیل و سایز متوسط بازار ایران می توانند به عنوان رقبای این کراس اوور معرفی شوند. 

هاوال H9 از بهمن موتور، فوتون ساوانا از عظیم خودرو، یواز پاتریوت از سروش دیزل و هنگتیان L4600 رقبای اصلی و مستقیم این خودرو محسوب می شوند.

رکستون امپرور به دلیل اختلاف زیاد قیمتی نمی تواند به عنوان رقیب معرفی شود و باید از آن فاکتور بگیریم.

همچنین کی‌ام‌سی K7 از کرمان موتور، فیدلیتی پرایم از بهمن موتور، چری تیگو 8 پرو از مدیران خودرو، بی‌وای‌دی تانگ از کارمانیا، اس‌دبلیوام G05 از سیف خودرو، جی‌ام‌سی S350 از ریگان خودرو را باید مهم‌ترین کراس‌اورهایی دانست که در محدوده قیمتی دایون Y5 حضور دارند.

دایون Y5 چقدر قیمت می خورد؟

دایون Y5 قرار است توسط یکی از خودروسازان خصوصی کشورمان مونتاژ شود ولی هنوز نامش فاش نشده. از آنجایی که این خودرو احتمالا در نسخه 7 نفره به ایران خواهد آمد، باید منتظر قیمتی بیش از 800 میلیون تومان برای آن باشیم.

بیشتر بخوانید:

سود هنگفت برنده شدن در پیش فروش ایران خودرو
قیمت جدید جک S5 نیوفیس اعلام شد


منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0