کدام خودروهای اشکودا وارد ایران می شوند؟

کدام خودروهای اشکودا وارد ایران می شوند؟
سهند جعفری زاد
1 سال پیش
874 بازدید
0 0
بعد از بیلبوردهای نسل جدید کیا سراتو، حالا شاهد بیلبوردهایی با آرم شرکت اشکودا در خیابان‌های تهران هستیم.

به گزارش بازارخودرو، شرکت مزین خودرو به تازگی از بیلبورد جدید خود در اتوبان مدرس تهران رونمایی کرده است که لوگوی برند اروپایی اشکودا از زیرمجموعه های فولکس واگن آلمان بر آن نقش بسته است. با توجه به اینکه خودروهای اشکودا در سگمنتهای مختلف تولید می شوند در این مطلب به معرفی آن دسته از خودروهای این برند محبوب کشور چک، که با قیمتی کمتر از سقف واردات خودروهای خارجی در ایران عرضه می‌شوند و شانس واردات به کشور را دارند،خواهیم پرداخت.


خودروبانک نوشت: زمستان سرد خودرو کشور با زمزمه‌های واردات خودرو و رونمایی شرکت‌های کاندید واردات، در حال گرم شدن است.

با پیگیری اجرایی شدن واردات خودرو توسط وزارت صمت، حالا با اکران بیلبورد برندهای وارداتی خودرو در سطح کشور، امیدواری‌ها نسبت به عملی شدن وعده واردات خودرو بیشتر و بیشتر می‌شود.

یکی از برندهایی که حضورش در بازار کشور بر سرزبان‌هاست، برند اروپایی و معتبر اشکوداست.

برند اشکودا یک شرکت خودروسازی با سابقه از جمهوری چک است که تاسیس آب به سال ۱۸۹۵ برمی‌گردد. اشکودا در سال ۱۹۹۱ به گروه بزرگ فولکس‌واگن آلمان پیوست و حالا به عنوان یکی از زیرشاخه‌های این گروه بین‌المللی محسوب می‌شود.

در دوره‌های قبلی که واردات خودرو برقرار بود نیز صحبت‌هایی در خصوص واردات اشکودا به ایران وجود داشت اما هیچ وقت عملی نشد. حالا بنظر می‌رسد که داستان جدی‌تر شده و اگر همه چیز بر وفق مراد پیش برود، اشکودا بتواند اولین حضورش را در ایران به ثبت برساند و خودروهای این شرکت اهل چک را در خیابان‌های کشور ببینیم. البته این برند اروپایی پیش از انقلاب نیز در کشور حضور داشته است.

در این مقاله به سراغ یک لیست احتمالی از محصولات اشکودا رفته‌ایم که در حدود قیمتی 20 هزار یورو قرار داشته و با تغییرات سطح آپشن و خرید عمده از کارخانه، امکان واردات به کشور را دارند

اشکودا کامیک، رقیبی برای کراس اوورهای کامپکت بازار

اشکودا کامیک در حقیقت یک کپی سایز کوچک از مدل بزرگتر اشکودا کاروک محسوب می‌شود با درصد شباهت بالای 95%! اشکودا کامیک با 3 پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. مدل پایه کامیک از یک موتور بنزینی 1 لیتری TSI 95 با توان 94 اسب بخار قدرت بهره ‌برد که با یک گیربکس 5 سرعته دستی قابل خرید است. صفر تا 100 این خودرو به صورت 11 ثانیه ثبت شده است که عدد بالایی محسوب نمی‌شود. نسخه دوم از یک موتور بنزینی 1 لیتری TSI 110 با توان 108 اسب بخار بهره می‌برد که با یک کمک گیربکس دستی 6 سرعته و یا گیربکس اتوماتیک، شتاب 0 تا 100 کیلومتر را طی 10 ثانیه بدست می‌آورد.

اگر قصد دارید به طور منظم به سفر رفته یا زمان زیادی را در بزرگراه بگذرانید و یا در یک منطقه با پستی بلندی زیاد زندگی می‌کنید انتخاب پیشرانه 1.5 TSI 150 گزینه معقول‌تر البته گران‌تری به حساب می‌آید. برای تجربه یک رانندگی پویا این نسخه از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی 148 اسب بخاری بهره می‌برد که می‌تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در 8 ثانیه ثبت کند. یک گیربکس اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو در این خودرو را برعهده دارد.

اشکودا فابیا، یک هاچ‌بک جادار شهری

در سال 2021 نسل جدید هاچ‌بک شهری اشکودا به بازار معرفی شد. خودروی اشکودا از لحاظ ابعاد از دیگر محصولات گروه فولکس واگن که بر روی پلتفرم مشترک با فابیا تولید می‌شوند بزرگتر بوده و این موضوع باعث شده فضای داخلی اشکودا فابیا جادار تر از دیگر رقبا باشد.

خریداران اشکودا فابیا در حال حاضر امکان انتخاب پنج مدل پیشرانه بنزینی را دارند. موتورهای 1.0 لیتری 3 سیلندر با قدرت 64 اسب بخار، 79 اسب بخار، تیونینگ 94 اسب بخار - مجهز به گربکس دستی پنج سرعته به صورت استاندارد - یا یک پیشرانه 108 اسب بخاری مجهز به گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار، همچنین یک نسخه 148 اسب بخاری رده بالا در دسترس مشتریان در اروپا و دیگر کشور‌هاست.

اشکودا اکتاویا، سدان جذاب اشکودا

سدان محبوب اکتاویا از جذاب‌ترین گزینه‌های واردات و یکی از معروف‌ترین مدل‌های اشکودا در جهان است. اشکودا اکتاویا سدان کلاس C است که در مدل‌های استیشن و لیفت‌بک نیز تولید می‌شود. این مدل از اولین نسخه در سال 1996 تاکنون چهار نسل جدید را تجربه کرده است.

پلت‎فرم اشکودا اکتاویا با نام MQB Evo از گروه فولکس‌واکن با محصولاتی همچون Audi A3، سئات لئون، کوپرا فورمنتو و گلف MK8 مشترکت است.

طیف گسترده‌ای از 13 مدل پیشرانه در انواع مختلف بنزینی، دیزلی، دوگانه‌سوز با CNG و پلاگین هیبرید در بازار جهانی برای اکتاویا قابل انتخاب است و با توجه به محدودیت سقف ارزش یورویی که برای واردات خودرو به ایران در نظر گرفته شده است باید منتظر نسخه‌های پایین و میان رده این خودرو باشیم.

اشکودا کاروک، تهدیدی برای کراس اوورهای سگمنت C بازار

با توجه به قیمت بالاتر اشکودا کاروک از سقف قیمتی واردات، این خودرو در صورتی شانس واردات پیدا می‌کند که طیف گسترده آپشن‌ها و پیشرانه‌ها حذف و در مدل پایه و با قیمت رقابتی وارد شود.پنج موتور برای کراس اوور کاروک قابل انتخاب است. موتور 1.5 لیتری و 2.0 لیتری توربوشارژ بنزینی و سه موتور 2.0 لیتری توربودیزل که در محصولات شناخته شده دیگر گروه VW نیز بکار رفته اند. هیچ کدام از پیشرانه‌ها با فناوری هیبریدی خفیف عرضه نمی شوند.




منبع: خودروبانک
ارسال توییت
0