چرا سایپا ساینا S را به مشتریان تحویل نمی‌دهد؟

چرا سایپا ساینا S را به مشتریان تحویل نمی‌دهد؟
علی ناصری
3 سال پیش
25,322 بازدید
0 0
سایپا هنوز این امکان را ندارد تا تحویل گسترده نسخه جدید ساینا را به حواله داران شروع کند.
به گزارش بازارخودرو، پس از برگزاری مراسم قرعه کشی پیش فروش محصولات سایپا، قائم مقام مدیرعامل این گروه خودروسازی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، توضیحاتی را در مورد عرضه «ساینا S» ارائه کرد.

 دکتر مجید باقری که در جایگاه قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش قرار دارد، در پاسخ به سوال “تحویل ساینا S به مشتریان چه زمانی انجام می شود؟” گفت: «همان طور که پیش تر اعلام شده بود، تولید رسمی ساینا اس از اواخر مرداد ۹۹ در کارخانه سایپا کاشان آغاز شده و از چند هفته قبل فراهم سازی بستر تولید این خودرو در کارخانه پارس خودرو شروع شده است. به عبارتی در حال حاضر تولید ساینا S به صورت هم زمان در دو خط تولید مجموعه سایپا انجام می شود و این گروه خودروسازی مشکلی برای تحویل نسخه جدید ساینا به مشتریان ندارد».

باقری در ادامه افزود: «در حال حاضر تولید ساینا S با ظرفیت خوبی انجام می شود و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، پیش از سررسید تحویل این خودرو تولید انبوه ساینا اس در خط تولیدهای سایپا آغاز شده بود. هم اکنون هم گروه خودروسازی سایپا این امکان را ندارد تا تحویل گسترده نسخه جدید ساینا را به حواله داران شروع کند. اما مشکل اصلی در تاخیر تحویل این خودرو، عدم اعلام قیمت مصوب آن از جانب شورای رقابت است. وگرنه سایپا مشکلی در بحث تحویل ندارد و تاخیر به وجود آمده به خاطر عقب بودن برنامه تولید از تحویل نیست».

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش در مورد صدور دعوتنامه ساینا EX به جای ساینا S گفت: «همان طور که اشاره شد، به خاطر عدم اعلام قیمت مصوب ساینا S و تاخیر به وجود آمده از جانب شورای رقابت، بدیهی است که سایپا مجوز تحویل این خودرو را به مشتریان ندارد. قطعا امروز خواسته سایپا این است تا بتواند هرچه سریعتر ساینا Sهای تولید شده را به دست مشتریان برساند و مجبور به پرداخت سود تاخیر نشود. اما اتفاق رخ داده خارج از اختیار گروه خودروسازی سایپا است و برای همین، برای مشتریانی که می خواهند هرچه سریعتر خودرو را تحویل بگیرند، پیشنهاد واسپاری ساینا EX به جای ساینا S به آن ها داده شده است. قطعا این پیشنهاد ارائه شده از جانب سایپا اجباری نیست و در صورتی که حواله داران ساینا اس به دنبال تحویل زودتر خودرو باشند، می توانند از این طرح تبدیل استفاده نمایند. در غیر این صورت با وجود اینکه مسئولیت تاخیر پیش آمده سایپا شناخته نمی شود، مشتریان می توانند منتظر قیمت گذاری ساینا S از جانب شورای رقابت بمانند و ما هم موظف هستیم تا به خاطر تاخیر پیش آمده بر اساس قوانین جبران خسارت حواله داران را برعهده بگیریم. باز هم تاکید می کنم که صدور دعوتنامه ساینا EX به جای ساینا S صرفاً یک پیشنهاد به مشتریان این خودرو بوده و در صورت تمایل حواله داران، تبدیل ساینا اس به ساینا دنده ای معمولی انجام می شود».

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0