آپشن های به درد نخور خودروهای امروزی

آپشن های به درد نخور خودروهای امروزی
علی ناصری
2 سال پیش
559 بازدید
0 0
آپشن های متعدد در قیمت گذاری خودرو بسیار مهم هستند، اما تا به حال فکر کرده اید که تعدادی از این آپشن ها هرگز و یا بسیار کم استفاده می شوند؟!

به گزارش بازارخودرو ، در این مطلب نگاهی به آپشن‌های بی‌مصرف خودروهای امروزی داریم که بود و نبود آن­‌ها، تاثیری در کیفیت سواری یا تجربه مالکیت شما از یک خودرو نخواهد داشت و فقط هزینه چند برابری روی دست خریدار خواهد گذاشت. البته برخی از این آپشن‌­ها، با سروصدای فراوان توسط شرکت­‌‌های سازنده تبلیغ می­شوند تا مشتریان برای خرید آن­‌ها ترغیب شوند، به همین دلیل، در نگاه اول بی­‌مصرف به نظر نمی‌رسند؛ اما واقعیت به گو­نه‌ای دیگر است.

ماساژور صندلی

ماساژور یکی از لوکس ترین و دهن پر کن ترین آپشنهای موجود است که معمولا هزینه گزافی برای آن باید پرداخت کنید ولی مهم نیست که این صندلی‌ها به چند روش بدن شما را ماساژ می‌دهند زیرا هرگز عملکرد مناسب ماساژ واقعی را نخواهند داشت.

یکپارچه ساز شبکه های اجتماعی

استفاده از تلفن همراه برای ارسال پیام یا برقراری تماس، یکی از خطرناک‌ترین کارهایی است که یک راننده می‌تواند هنگام رانندگی انجام دهد. به همین دلیل، برخی خودروسازان سعی دارند با استفاده از سیستم‌هایی که تلفن همراه را با سیستم چندرسانه‌ای یک‌پارچه می‌کنند، انجام این کار را تسهیل بخشند. با این وجود، برخی شرکت‌ها در یک‌پارچه‌سازی تلفن همراه زیاده‌روی می‌کنند و حتی پیام‌های شبکه‌های اجتماعی راننده را نمایش می‌دهند. که به خودی خود بسیار خطرآفرین است.

سیستم تشخیص صدا 

سیستم‌های تشخیص صدا که سعی دارند فرامین صوتی راننده را برای خودرو ترجمه کنند. اما نقطه ضعف اصلی آنها این است که قادر به تشخیص لهجه‌ها و گویش‌های مختلف زبانی نیستند و این مساله در حالی است که صدها زبان و گویش در سراسر کره زمین وجود دارد و به همین دلیل هیچ تضمینی در خصوص عملکرد صحیح این سیستم وجود ندارد.

تجهیزات ظاهری بلااستفاده

قطعاتی همانند روف رک یا ریل‌های سقفی، و رینگ های بزرگتر از استاندارد که تقریبا هیچ استفاده‌ای ندارند و تنها موجب خالی‌شدن جیب مشتری می‌شوند. تجهیز خودرو با امکانات و تجهیزات بیشتر به‌منظور افزایش زیبایی و تاثیرگذاری چهره آن، اقدام مثبتی است؛ اما نباید قطعات و لوازم بلااستفاده‌ای را به خودرو افزود که تنها رسالت آن­‌ها، افزایش کوبش خودرو و افزایش بیهوده وزن خودرو و کاهش ضریب آیرودینامیک آن است.

پدال شیفتر گیربکس CVT

خودروسازان برای آن‌­که تجربه کاربری مالکین خودروهای مجهز به گیربکس CVT را بهبود بخشند، اقدام به اضافه‌کردن پدال شیفتر به این خودروها کرده‌اند که حسی مصنوعی از تعویض دنده را برای راننده فراهم می‌کند. با این حال خرید و استفاده از چنین آپشنی کاملا بیهوده است؛ چراکه هیچ تغییری در نحوه کار گیربکس CVT ایجاد نمی‌شود و هم‌چنان با صدای بی‌­وقفه موتور ناشی از بالا بودن دور موتور در خودروهایی که از این نوع گیربکس استفاده می کنند روبه‌رو خواهید بود.

فناوری کنترل حرکت

فناوری کنترل حرکت، سیستم جدیدی است که در خودروها مورد استفاده قرار دارد و وظیفه آن، تشخیص زبان بدن انسان است که چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد. زیرا زبان بدن انسانی، برای ارتباط دو یا چند انسان تعریف شده است و نمی‌توان از آن برای ارتباط با ماشین استفاده کرد. انسان برای ارتباط با ماشین روش مرسوم خود را دارد که شامل فشردن دکمه‌ها، حرکت­ دادن ابزارک‌ها و چرخاندن یک سوئیچ است. به نظر می رسد که استفاده از فناوری کنترل حرکت برای ارتباط با خودرو، تنها موجب سرخوردگی کاربر هنگام انجام ساده‌ترین تنظیمات خواهد شد.

نشانگر تغییر دنده

یکی از آپشن‌های بی‌مصرفی که سالهاست به خودروها افزوده شده، نشان‌گر تغییر دنده است که به راننده می‌گوید برای دست­یابی به بهترین عملکرد، باید چگونه دنده عوض کند. چنین آپشنی، کاملا بی‌استفاده است؛ چرا‌که به‌راحتی و با توجه به دور موتور یا مسیری که در آن خودرو حرکت می‌کند، می‌توان زمان مناسب برای تعویض دنده را تشخیص داد. بهتر است خودروسازان به جای استفاده از چنین تجهیزات بی‌مصرفی، بر روی عملکرد بهتر پیشرانه و کاهش آلایندگی آن­‌ها تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید:

برگ سبز خودرو برای تعیین تکلیف وراث کافیست/ ویدیو

پیش فروش بدون محدودیت سایپا آغاز شد


منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0