به گزارش بازارخودرو به نقل از عصر ایران، از ابتدای سال جاری میلادی تا انتهای آوریل(اواسط اردیبهشت)، آمار نشانگر فروش 1.35 میلیون دستگاه خودروی مبتنی بر انرژی های نوین در بازار چین هستند و این به مفهوم رشد 128.4 درصدی در مقیاس سالانه است.
خودروسازان چینی با شاخص رشد بالای 200 درصد در این لیست مشاهده می شوند. بازاری که ظاهرا آینده آن در اختیار این چینی های سخت کوش قرار دارد!
در شرایطی که برندهای مختلفی در بازار خودروی چین فعالیت دارند، شاید جالب باشد که نگاهی به 10 برند برتر بازار خاص الکتریکی ها طی بازه زمانی ژانویه-آوریل امسال داشته باشیم.
از گریت وال تا بی وای دی
در رتبه 10 رده بندی کمپانی گریت وال موتورز قرار دارد که 37963 دستگاه خودروی الکتریکی را به فروش رسانده است. شاخص رشد سالانه منفی 0.5 درصد را نشان می دهد و سهم این برند از بازار مذکور 2.8 درصد است.
تصویر مربوط به خودروی اورا کت می شود.
در رده نهم هوزون اوتو قرار دارد که فروشی برابر با 38965 دستگاه داشته و رشد سالانه عجیب 240.1 را به ثبت رسانده است. شاخص سهم بازار عدد 2.9 درصد را برای هوزون نمایش می دهد
در تصویر خودروی نتا U را مشاهده می کنید.
جایگاه هشتم به برند آشنا برای مخاطب ایرانی یعنی چانگان اوتو اختصاص دارد. در بازه زمانی مذکور برابر با 39856 دستگاه فروش داشته و رشد سالانه 176.4 درصدی را به ثبت رسانده است. شاخص سهم بازار چانگان نیز عدد 2.9 درصد را نمایش می دهد.
در تصویر چانگان بن بن ایی-استار را مشاهده می کنید.
اکس پنگ دیگر برند چینی این لیست است که در رده هفتم ایستاده و برابر با 43563 دستگاه فروش داشته است. رشد سالانه 135.6 درصدی اکس پنگ بسیار قابل توجه است و سهم بازار عدد 3.2 درصد را نشان می دهد.
در تصویر اکس پنگ جی3 را مشاهده می کنید.
جیلی در جایگاه ششم قرار دارد و آمار فروش آن برابر با 56958 دستگاه است. رشد سالانه 411.2 درصدی نیز در نوع خود بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد. شاخص سهم بازار برای جیلی 4.2 درصد محاسبه شده است.
در تصویر خودروی 001 Zeekr را مشاهده می کنید.
میانه لیست
گک آیون میانه لیست را با فروش 57687 دستگاه به خود اختصاص داده است. رشد سالانه 122.6 درصدی و سهم بازار 4.3 درصد دیگر ویژگی های آماری این برند هستند.
در تصویر آیون Y را مشاهده می کنید.
جایگاه چهارم به برند چری اوتو اختصاص دارد. میزان فروش برابر با 65124 دستگاه و سهم بازار 4.8 درصد گزارش شده است. رشد سالانه چری برابر با 221.1 درصد بوده است.
در تصویر یک چری الکتریکی را مشاهده می کنید.
تسلا به عنوان یک خارجی در رده سوم قرار دارد. فروش 109812 دستگاه نشانه علاقه و اعتماد چینی ها به این برند آمریکایی است. رشد سالانه 35.7 درصد و سهم بازار 8.1 درصد برای این برند گزارش شده است.
در تصویر خط تولید تسلا در شانگ های چین را مشاهده می کنید.
ائتلاف سایک- جنرال موتوز-وولینگ در رده دوم قرار دارد زیرا 132658 دستگاه خودرو را به فروش رسانده تا سهم بازار 9.8 درصدی را به خود اختصاص دهد. شاخص رشد سالانه نیز 18.6 درصد گزارش شده است.
در تصویر خودروی محبوب هونگ گوانگ مینی ایی ویی را مشاهده می کنید.
بی وای دی در صدر
بی وای دی همانند گذشته، پرچمدار این لیست است. فروش 387456 دستگاه خودروی الکتریکی و سهم بازار 28.7 درصدی جایگاه ممتازی را به این برند اختصاص می دهد. شاخص رشد سالانه بی وای دی عدد 387.1 درصد را نشان می دهد.
در تصویر بی وای دی دلفین را مشاهده می کنید.