او بیان کرد: در ۲ شیفت توانستیم ۲۰ هزار خودرو تولید کنیم. اکنون حتی در ترکیه همچین زنجیره تولیدی وجود ندارد. در سال ۱۳۸۸ ایران خودرو دیزل تاسیس شد که ۴ هزار و ۳۰۰ نیرو در آن مشغول فعالیت هستند.
لیلاز تشریح کرد: ۴ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال در این گروه صنعتی سرمایه گذاری شده است و قادر به تولید ۲ هزار و ۶۷۶ دستگاه در سال هستیم. بیش از ۱۰ تنوع محصول تولیدی در این گروه صنعتی داریم.
قائم مقام فروش ایران خودرو دیزل تشریح کرد: خریداری در ایران وجود ندارد که به این گروه صنعتی مراجعه کند و محصول مورد نظرشان را نداشته باشیم. این گروه صنعتی محصولات متنوعی دارد.
لیلاز تشریح کرد: در پایان سال ۹۶، ۴ درصد سهم بازار ایران به ایران خودرو دیزل میرسید و اکنون این گروه صنعتی همچنان لیدر تولید خودروهای تجاری است که نشان میدهد سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده ایم.
قائم مقام فروش ایران خودرو دیزل تشریح کرد: اگر ایرانخودرو در این ۲، ۳ سال نتوانسته بود خود را تقویت کند این خریداران از کجا باید نیاز خود را تامین میکردند، ۲۰۰ درصد رشد تولید کامیون، ۶۴ درصد افزایش تولید مینی بوس، ۴۳ درصد افزایش تولید وانت و ۸۱ درصد افزایش تولید رشد نسبت به سال گذشته داشته ایم.
او تشریح کرد:در تولید کامیون و کشنده ۲۰۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم. اگر مسئله داخلی نداشته باشیم، میتواند بدون تردید به ۳۰ هزار دستگاه در سال برسیم. در حوزه ریالی از زیان ویژه بیرون آمده ایم.
او گفت: اکنون تمام موتورهایی که روی خودروهای تجاری استفاده می شود یورو ۴ است اما قول می دهیم که تمام موتور تا نیمه اول سال آینده تمام موتورها یورو ۵ شود.
لیلازتشریح کرد: ۲ هزار دستگاه کشنده دست دوم وارد کشور شد که خود آقایان آن را وارد کردند و ما آن را تایید نکردیم. بدون مجوز این تعداد خودرو وارد شده است.اجازه واردات خودروی دست دوم داده می شود اما قطعه دست ۲ نمیتوان وارد کرد که همین موضوع مشکل ایجاد خواهد کرد.
مدت ها بود که درباره واردات کامیون های دست دوم به بازار ایران و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای صحبت بود و این برنامه سرانجام نهایی و به مرحله اجرا رسید و تاکنون اشخاصی حقیقی و یا حقوقی نسبت به این مسئله اعتراض و یا مخالفتی نداشتند.
بیشتر بخوانید: