درخواست واردات 2000 خودرو به مناطق آزاد به بهانه جام جهانی

درخواست واردات 2000 خودرو به مناطق آزاد به بهانه جام جهانی
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
720 بازدید
0 0
بعد از رایزنی‌های مناطق آزاد جهت واگذاری خودروی دپو شده به این سازمان، اینبار درخواست مجوز واردات ۲۰۰۰ دستگاه خودرو به کیش و قشم به ریاست‌جمهوری ارسال شده است.

به گزارش بازار خودرو و به نقل از ایسنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در اظهارتی اعلام کرد که از رئیس جمهوری درخواست شده برای ایام جام‌ جهانی، حدود ۲۰۰۰ خودرو صرفا برای کیش و قشم وارد کنند.

خودروهایی که مناطق آزاد پیگیر دریافت آنها از سازمان اموال تملیکی است، بازمانده همان ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاهی است که قبل از ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ وارد گمرک شد و چند سالی ترخیص آن درگیر حاشیه بود و در نهایت طی چند مصوبه دولت و تعیین مهلت، حدود ۱۰ هزار دستگاه ترخیص شد و مابقی در گمرک ماند.

این خودروها حدود ۲۲۴۹ دستگاه است که بیش از ۱۰۰۰ دستگاه دارای پرونده قضایی است که با توجه به مصوبه دولت، قید زمانی برای آنها تعیین نشد و مقرر بود که در صورت طی فرایند رسیدگی قضایی و صدور رای برائت، ترخیص شوند.

از سوی دیگر بیش از ۱۱۰۰ دستگاه دیگر فاقد ثبت سفارش است که امکان ترخیص ندارد مگر آنکه ثبت سفارش برایشان باز شود، این در حالی است که وقتی دولت مهلت برای ترخیص تعیین کرده بود، هیچ‌گاه توافقی برای باز شدن ثبت سفارش انجام نشد و دست صاحبان کالا از خودروهایشان کوتاه باقی ماند.

حالا این سازمان با توجه به نیاز مناطق آزاد به تزریق خودروهای جدید به این مناطق در حین برگزاری جام جهانی فوتبال، و عدم تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک، درخواست دیگری مبنی بر اجازه واردات ۲۰۰۰ خودرو ویژه کیش و قشم برای میزبانی شایسته تر از مسافران جام جهانی مطرح کرده است.


منبع: ایسنا
ارسال توییت
0