تصویب واردات ۵۰ هزار خودرو سواری در سال ۱۴۰۱

تصویب واردات ۵۰ هزار خودرو سواری در سال ۱۴۰۱
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
2,490 بازدید
0 2
اینگونه که به نظر می رسد باید واردات حداقل ۵۰ هزار خودرو سواری و ۱۰ هزار خودروی سنگین را در سال ۱۴۰۱ به کشور قطعی دانست.

به گزارش بازارخودرو، به نقل از خانه ملت، سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از موافقت نمایندگان با پیشنهاد خود در خصوص واردات ۵۰ هزار عدد خودرو سواری و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین به کشور در سال آینده در نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق خبر داد.

وی ادامه داد: به موجب این مصوبه میزان تعرفه وارداتی بر عهده دولت قرار داده شده و به دولت اجازه داده می‌شود به منظور تأمین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در خطوط ریلی، بخش راه‌سازی و توسعه فرهنگ حمل و نقل با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، نسبت به واردات خودرو سواری با رعایت سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی، از محل ارز غیر صادراتی (خود یا دیگران) با نظارت بانک مرکزی اقدام کند.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همچنین این کار توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۵۰ هزار عدد خودرو سواری و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین معادن و راه سازی، کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن و واگن یخچال دار با تعرفه ورودی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، قابل سفارش است. سقف درآمدی این بند تا ۶۰۰ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

نوسان قیمت روزانه خودروهای خارجی را از بخش قیمت روز خودرو دنبال کنید

منبع: خانه ملت
ارسال توییت
0