هیاهوی پوچ دلالان بدون نتیجه ماند؛ کاهش ادامه دار قیمت خودرو

هیاهوی پوچ دلالان بدون نتیجه ماند؛ کاهش ادامه دار قیمت خودرو
علی ناصری
3 سال پیش
561 بازدید
0 0
کاهش قیمت خودرو به دنبال کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته ادامه دارد.
به گزارش بازارخودرو، بررسی های انجام شده در بازار امروز پنجشنبه 25 دی ماه حاکی از آن است که کاهش قیمت خودروها در بازار ادامه دارد.

با وجود نوسان رخ داده در هفته گذشته و افزایش قیمتی که حدود ۱۲ روز قبل در بازار ثبت شد، اما مجددا شاهد کاهش قیمت خودروها هستیم. در حال حاضر می بینیم که قیمت خودروهای داخلی هنوز به سمت اعدادی پایین تر حرکت می کنند و از سویی قیمت خودروهای وارداتی هم کاهش بیشتری را تجربه کرده اند.

کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد باعث شده تا دوباره موج رکود به روزهای ابتدایی دی ماه ۹۹ بازگردد و همچنان بسیاری از مصرف کنندگان واقعی برای خرید خودرو به بازار مراجعه نکنند.

برگشتن قیمت خودروها به وبسایت های خرید و فروش هم باعث شده تا شفافیت بیشتری در قیمت گذاری خودرو پدید آید و همین مسئله تا حدی به کاهش قیمت روزانه خودروها کمک کرده است.

آنچه که به صورت قطعی قابل اعلام است، در صورت ثبات وضعیت سیاسی و یا بهبود آن همچنان کاهش قیمت خودرو را در بازار آزاد خواهیم داشت و اگر بازار ارز نوسان های رو به بالا نداشته باشد،

بدیهی است که حتی میزان تقاضا هم از دوش خودروسازان برداشته می شود و به این ترتیب، فرایدن قرعه کشی و صف های طولانی خرید از بین می رود.

همچنان تاکید می شود که در صورت کنترل تقاضا در بازار و کارخانه، این چشم انداز وجود دارد تا کاهش قیمت خودروها ادامه داشته باشد و حتی این اتفاق سبب کاهش نسبی قیمت خودروها در کارخانه ها هم شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0