سایر گزینهها در کلاس سابکامپکت نیز قیمت پایهٔ بالاتری دارند. این مدلها شامل نیسان ورسا با قیمت پایخ ۱۵,۸۵۵ دلار، هیوندای اکسنت با قیمت پایه ۱۶,۳۹۰ دلار و کیا ریو با قیمت پایه ۱۶,۸۱۵ دلار میشود. البته این قیمتها برای گیربکس دستی است و در نسخهٔ اتوماتیک که بیشتر خریداران خواهان آن هستند، قیمتها افزایش پیدا میکند. بااینحال، با گیربکس اتوماتیک هم اسپارک با قیمت پایهٔ ۱۵,۴۹۵ دلار ارزانترین گزینه خواهد بود و بعدازآن میراژ CVT با قیمت پایه ۱۶,۵۹۰ دلار قرار میگیرد. گیربکس اتوماتیک اسپارک نیز از نوع CVT است که به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت متصل میشود.
هرچند هنوز هاچبکهای سابکامپکت در بازار ایالاتمتحده حضور دارند اما با افزایش محبوبیت کراساوورها، این کلاس رفتهرفته در حال از دست دادن مدلهای خود است. بهعنوانمثال، عرضهٔ خودروهایی مثل تویوتا یاریس، هوندا فیت و شورلت سونیک در آمریکا خاتمه یافته و بهاحتمالزیاد برای همین شورلت اسپارک هم خبری از نسل جدید نخواهد بود. البته جالب اینکه در همین شرایط، فروش اسپارک تا پایان سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۰ در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳ هزار دستگاه افزایش یافته و به ۲۳ هزار دستگاه رسیده است.
در این کلاس خودرویی در کشور ما رقیبان سرسختی وحود ندارد و تنها می توان به خودروهایی نظیر ام وی ام ۱۱۰ اس ، هیوندایی آی ۱۰ ، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: