تویوتا یاریس کراس در ردهای پایینتر از تویوتا C-HR قرار میگیرد. فاصله دو محور چرخهای این کراساوور کوچک تفاوتی با مدل اصلی خود ندارد، اما طول آن با افزایش 240 میلیمتری به 4180 میلیمتر رسیده است.
عرض این خودرو 20 میلیمتر و ارتفاع آن نیز 90 میلیمتر نسبت به یاریس افزایش پیدا کرده، اما همچنان با یک خودروی کوچکتر از تویوتا C-HR روبرو هستیم.
این خودروی ژاپنی نسبت به C-HR طراحی سادهتر و محافظهکارانهتر دارد و در حالت کلی شبیه به تویوتا RAV4 است. خریداران میتوانند این کراساوور را با رینگهای 18 اینچی، رنگ جدید Brass Gold و درب عقب الکتریکی سفارش دهند.
راننده میتواند فضای حمل بار این خودرو را به دو قسمت تقسیم کند، همچنین در این بخش از چندین گیره استفاده شده که میتوان خریدهای خود را به آنها وصل کرد.
کراساوورهای کوچک اروپایی معمولا با سیستم چهار چرخ محرک به فروش نمیرسند، اما تویوتا تصمیم گرفته یاریس کراس را در مدلی با این سیستم به فروش برساند.
این مدل به سیستم هیبریدی نیز مجهز شده که یک موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر بنزینی و موتور برقی را در اختیار خریداران قرار میدهد. راندمان حرارتی موتور بنزینی این خودروی ژاپنی برابر با 40 درصد بوده و راننده میتواند قدرت تولیدی را تنها به چرخهای جلو منتقل کند. زمانی که خودرو در شرایط نامناسبی قرار بگیرد، سیستم چهار چرخ محرک میتواند به راننده کمک کند و خودرو را از برف یا شن خارج کند.
مجموع قدرت تولیدی موتور بنزینی و برقی این خودرو به 116 اسب بخار میرسد که چندان زیاد نیست، اما برای یک کراساوور شهری کوچک قابل قبول به نظر میرسد.
تویوتا ادعا کرده که مدل محور جلوی این خودرو در هر کیلومتر کمتر از 120 گرم دی اکسید کربن تولید میکند و این میزان برای نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برابر با 135 گرم بر اساس WLTP است.
این شرکت ژاپنی به دنبال تولید سالانه 150 هزار تویوتا یاریس کراس در کارخانه والنسین خود در فرانسه است. در این کارخانه تویویا یاریس اصلی نیز به تولید میرسد. خریداران در ژاپن میتوانند از پاییز امسال این خودرو را سفارش دهند، اما خریداران در کشورهای اروپایی از تابستان 2021 میتوانند تویوتا یاریس کراس را تحویل بگیرند.
بیشتر بخوانید:
نگاه نزدیک به تویوتا یاریس کراس 2021/ ویدیو
ویدیو جدیدترین کراساوور کوچک تویوتا به نام یاریس کراس را برای شما آماده کرده ایم.
منبع:
بازار خودرو
ارسال
https://bazarkhodro.ir/blog/v/924A16
ارسال توییت