نارضایتی مشتریان از قیمت گذاری رانا پلاس

نارضایتی مشتریان از قیمت گذاری رانا پلاس
علی ناصری
3 سال پیش
1,439 بازدید
0 0
اعلام قیمت جدید رانا پلاس با انتقاد مشتریان و خودروسازان مواجه شده است.
به گزارش بازارخودرو، به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو قیمت مصوب «رانا پلاس» را ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. با توجه به نامه های منتشر شده شورای رقابت، مشخص بود که بزودی این سازمان قیمت مصوب خودروهایی مانند رانا پلاس را اعلام می کند. پیش از این شورای رقابت قیمت مصوب «دنا پلاس توربو اتوماتیک» و «پژو ۲۰۷i پانوراما دنده ای» را به ایران خودرو اعلام کرده بود.

در چند وقت اخیر قیمت گذاری خودروها توسط شورای رقابت و کمیته خودرو انجام می شود و به گفته مدیران ایران خودرو و سایپا، دیگر خودروسازان در فرایند قیمت گذاری حضور ندارند و تنها متخصصان سازمان های مربوطه قیمت محصولات جدید را مشخص می کنند.

همین مسئله باعث شده تا هرگاه قیمت جدیدی از خودروهای ایران خودرو و سایپا اعلام می شود، خودروسازان از حواشی این ماجرا کنار بروند و نارضایتی های مشتریان را به سمت شورای رقابت و کمیته خودرو بفرستند. نکته قابل توجه این است که با وجود قیمت گذاری شورای رقابت، همچنان خودروسازان و قطعه سازان از فرایند ارزش گذاری محصولاتشان راضی نیستند و می گویند که قیمت مواد اولیه به درستی در مراحل مختلف قیمت گذاری خودروها اعمال نمی شود.

با این اتفاق ها شاهد هستیم که قیمت های اعلام شده از جانب دستگاه های مربوطه، با انتقاد مشتریان و خودروسازان مواجه شده است. با این تفاوت که مشتریان قیمت ها را بسیار بالا می دانند و از آن سو خودروسازان خواهان قیمت بیشتری هستند.

حال پس از حواشی قیمت گذاری دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو ۲۰۷i پانوراما دنده ای و وانت آریسان، نوبت به رانا پلاس رسیده و این بار حواله داران این سدان اقتصادی از قیمت ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ناراحت هستند و نارضایتی خود را به گوش رسانه ها می رسانند. از نگاه این مشتریان، تفاوت قیمت رانا پلاس و رانا LX غیر منطقی است و بهای تمام شده این خودرو بیشتر از پژو ۲۰۶ صندوق دار و پژو ۲۰۷i دنده ای است.

در شرایط فعلی حواله داران رانا پلاس توقع دارند تا ایران خودرو قیمت این سدان اقتصادی و فیس لیفت شده را کاهش دهد. اما از آن سو، ایران خودرو متولی قیمت گذاری محصولاتش به حساب نمی آید و شورای رقابت باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

با توجه به سابقه اعلام اعتراض هایی در خصوص قیمت گذاری خودروهایی چون دنا پلاس توربو اتوماتیک، آریسان و…، می توان حدس زد که این بار هم شورای رقابت از نحوه قیمت گذاری خود عقب نشینی نمی کند و با این اقدام، بهای رانا پلاس را در کارخانه با همان مبلغ ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت می نماید.

بیشتر بخوانید:
منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0