موافقت شورای نگهبان با طرح واردات خودرو

موافقت شورای نگهبان با طرح واردات خودرو
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
2,305 بازدید
0 0
عبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان، اعضای شورای نگهبان در جلسه اخیر خود با طرح مجلس برای واردات مشروط خودرو موافقت کردند. برهمین اساس، این طرح آماده می‌شود تا به طور رسمی به قانون تبدیل شود.

به گزارش بازارخودرو، شورای نگهبان بالاخره با طرح مجلس برای واردات مشروط خودرو موافقت کرد.

اعضای شورای نگهبان در جلسه اخیر خود با طرح مجلس برای واردات مشروط خودرو موافقت کردند. برهمین اساس، این طرح آماده می‌شود تا به طور رسمی به قانون تبدیل شود.

با تایید طرح ساماندهی بازار خودرو توسط شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون در آینده‌ای نزدیک، بازار خودروهای خارجی قطعا از بالاتکلیفی خارج و براساس گفته تحلیلگران، قیمت‌ها با کاهش شدید (حداقل ۳۰ درصد و حداکثر ۵۰ درصد) روبرو خواهند شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش خبر داد: طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و اعضا هیچ گونه ایراد و ابهامی به این طرح وارد نکردند.

وی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو توضیح داد: ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو راجع به واردات خودرو به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو، سایر کالا‌ها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه بود که در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ما در مرحله قبل اساسا مغایرت شرعی یا قانون اساسی نسبت به این طرح نداشتیم، در مرحله قبل سه ابهام داشتیم که با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد، این ابهامات از نظر اعضای شورا برطرف شده بود و شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ایراد یا ابهامی ندارد.

وی با بیان اینکه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی از جهت سیاست‌های کلی نظام به «طرح سامان‌دهی صنعت خودرو» داشت، تصریح کرد: ما براساس مقررات باید آن‌ها را به مجلس منتقل کنیم، اما همانطور که عرض کردم، شورای نگهبان نسبت به این طرح دیگر هیچ ایراد و یا ابهامی ندارد.

با اعلام این خبر، باید منتظر ریزش شدید قیمت ها در بازار خودروهای خارجی و تاثیر مستقیم آن در قیمت خودروهای داخلی باشیم..

می توانید قیمت لحظه ای خودروهای خارجی بازار ایران را از صفحه قیمت روز خودرو دنبال کنید.

منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0