معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99
علی ناصری
3 سال پیش
556 بازدید
0 0
در این مطلب به معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99 می‌پردازیم و شما را با انواع خودرو های داخلی و خارجی آشنا خواهیم کرد.

امیدواری بازار به افزایش در میزان تولید و به طور خاص تولید محصولات جدید و کاهش سطح قیمت خودرو در بازار بستگی دارد. در حقیقت این عوامل مهم می‌تواند به رونق بازار خودرو کمک کند. معرفی خودروهای جدید بازار ایران و محصولات چینی و حتی آمریکایی شانسی برای بهبود بازار در سال 99 را نوید می‌دهد. ایران خودرو نیز در سال 99 قصد دارد خودرو های جدید خود را به نام‌های  K۱۳۲، دنا پلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ پانورما اتوماتیک، سورن پلاس، سمند بهینه، کراس اوور K۱۲۵ و هاج بک K۱۲۱ و... را به بازار عرضه کند.

 با بازار خودرو با معرفی خودروهای جدید بازار ایران همراه باشید تا انواع خودرو‌های داخلی و خارجی سال 99 با امکانات گوناگون را به شما معرفی کنیم.

فورد تورنئو

 

این ون ۵ نفره در اروپا مونتاژ می‌شود و در بازار‌های جهانی فروش خوبی را به خود اختصاص داده است. این خودرو به زودی وارد ایران می‌شود و پس از تغییرات در ظاهر خودرو، به خط تولید می رسد. تورنئو پس از طی کردن پروسه ایرانی‌سازی، با موتور و گیربکس چینی به مشتریان عرضه می‌شود و در قسمت جلو پنجره این خودرو نیز قرار است تغییراتی حاصل شود. روی فرمان و قسمت جلو و عقب این خودرو نشان از تعلق به شرکت «دیار خودرو» را دارد. شما نام دیار خودرو را روی درب صندوق این ون نیز خواهید دید. جالب است بدانید که در حال حاضر امکان همکاری بین خودروسازهای ایرانی و آمریکایی وجود ندارد. اما در آینده ای نه چندان دور برنامه تولید این ون خانوادگی معروف کمپانی فورد آمریکا با نشان واسطه‌ای دیار خودرو در این شرکت تولید خواهد شد.

چنانچه تغییراتی در در‌های بزرگ این خودرو و مصرف سوخت آن لحاظ شود و میزان استهلاک آن کاهش یابد این خودرو یک گزینه مناسب و ایده‌آل برای ورود به بخش تاکسیرانی در ایران خواهد بود. در حقیقت فورد تورنِئو در نمونه‌های کوتاه و بلند به عنوان خودروهای عملیاتی،تاکسی داخل و خارج شهری، خودرو پست تولید و در سایر کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

ساینا فیس‌لیفت

سدان کوچک ساخت شرکت سایپا در سال‌های اخیر حضور موفقی در بازار خودرو تجربه کرده و به زودی با کمی تغییرات مجدد به بازار خودرو عرضه خواهد شد و علی‌رغم تغییرات کم، این خودرو نیز در لیست معرفی خودروهای جدید بازار ایران قرار می گیرد و بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این محصول در سال فروش می‌رود. می‌توان گفت  این خودرو رقیب مستقیم خود از شرکت ایران خودرو یعنی رانا را به کل از میدان رقابت خارج کرده است. طراحان شرکت سایپا تا حدی به الگوی قبلی داشبورد ساینا و کوییک متعهد مانده‌اند و از الگو برای فیس لیفت نیز بهره‌ برده‌اند. در این خودرو گرافیک چراغ‌ها تغییر کرده است و یک نوار استیل به جلو پنجره خودرو به چشم می‌خورد. در سپر عقب خودرور نیز دیفیوزر مشکی‌ رنگی اضافه شده است. از جمله سایر امکانات این خودرو می‌توان به نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور و دوربین عقب، رهیاب ماهواره‌ای، دماسنج محیط، تهویه الکتریکی دستی، شیشه‌های عقب دودی و بلوتوث، چراغ روشنایی روز، سامانه GSI، دو کیسه هوا، سنسور نور، آینه‌ها و شیشه‌های برقی و تنظیم ارتفاع چراغ اشاره کرد.

 مقایسه آمار تولید این دو خودرو به خوبی وضعیت حاکم این محصول را نشان می‌دهد و تغییرات در طراحی جدید بدنه آن کمک می‌کند تا فروش این خودرو بهبود یابد. البته لازم به ذکر است که این محصول ایرانی دارای تمامی مشکلات موجود در اغلب تولیدات ارزان قیمت سایپا مثل متریال ضعیف، ایمنی پایین و امکانات رفاهی اندک نیز است.

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

پژو ۲۰۷ i  اتوماتیک با سقف پانورما

شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که مشخصات فنی پژو ۲۰۷ پانورما با مشخصات پژو ۲۰۷ اتوماتیک فرقی ندارد و تفاوت این دو خودرو، سقف شیشه‌ای آن است. در واقع سقف شیشه‌ای از سانروف بزرگتر است و امکان بهره‌مندی از چشم انداز خارج از خودرو را برای سرنشینان فراهم می‌کند و از لحاظ ظاهری نیز به جذابیت‌های این خودرو می‌افزاید.

پژو ۲۰۷i  با سقف پانورما به پیشرانه ۱٫۶  لیتری  TU۵ معروف پژو مجهز شده است. مصرف سوخت پائین موتور TU5 و قدرت موتور بالای این خودرو از جمله مزایای 207 به شمار می‌رود.

این موتور با ۱۰۵ اسب بخار قدرت گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن متر تولید می‌کند و با توجه به آپشن‌های نسبتا مناسب به عنوان یک خودروی قابل قبول در لیست معرفی خودروهای جدید بازار ایران قرار دارد. لازم است بدانید که جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک یا پنج سرعته دستی این خودرو قدرت را به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌کند.

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

سو ایست A۵

طراحی ظاهری این خودرو زیبا است و امکانات خوبی در کابین آن به چشم می‌خورد. طراحی زیبا سو ایست با الگوبرداری از نسل فعلی تویوتا کرولا نشات می‌گیرد و طراحان صنعتی برای طراحی به کیا سراتو نیز دقت داشته‌اند، به همین خاطر در نهایت طراحی و زیبایی این خودرو بالاتر از حد انتظار شد.

سدان ۱۰ هزار دلاری A۵ به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر و ۱۱۵ اسبی مجهز شده است و گیربکس‌های آن  CVT هستند و گشتاور آن  ۱۴۳ نیوتن متر است. این خودرو محصولی مناسب در رده سدان‌های اقتصادی سایز c است و رقبای اصلی چری آریزو ۵، دنا و رهام به شمار می‌آید.

معرفی خودروهای جدید بازار ایران و سورن پلاس

سورن پلاس در حقیقت نسخه فیس لیفت سورن ELX است. امکانات این خودرو شامل چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی تراش خورده، دستگیره‌های جدید و شیک و سنسورهای پارک پیشرفته و بهبود یافته، غربیلک فرمان جدید، نمایشگر روی داشبورد جدید و کروز کنترل و تزئینات کابین جدید است. جالب است بدانید این خودرو در نسخه  EF۷ و  با جعبه دنده دستی و  TC۷ با جعبه دنده دستی به بازار عرضه خواهد شد. در داخل کابین ماشین از رنگ مشکی استفاده شده است و این مورد را می‌توان در قسمت‌هایی همچون داشبورد و سر دنده مشاهده کرد.

اگر بخواهیم به معرفی خودروهای جدید بازار ایران بپردازیم، سورن پلاس یکی از بهترین آن‌هاست.

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

جک S۴

محصولات چینی که از کیفیت عالی برخوردارند، چندان ارزان‌تر از خودرو‌های ساخت کره نیستند. در واقع خودروهای میان‌رده چینی، برای عموم مردم و با شرایط اقتصادی فعلی راضی‌کننده به نظر می‌رسد. فرم صندلی‌های این خودرو ظاهری اسپرت و چرم مصنوعی دارد.

این خودرو از امکانات جدیدتری در مقایسه با اس ۳ دارد و حد فاصل اس 3 و اس 5 است. این خودرو از نیروگاه ۱.۵ لیتری توربو شارژ و قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر بهره‌مند است. برای انتقال قدرت و گشتاور در این خودرو از یک گیربکس خودکار CVT استفاده شده است. وزن تقریبی  این خودرو جدید ۱۳۵۰ کیلوگرم و جز جدیدترین محصولات جک در ایران است.  احتمالا این خودرو عملکرد خوب و قابل قبولی در بخش فنی داشته باشد.

سمند بهینه

هنگام معرفی خودروهای جدید بازار ایران به خودرو سمند بهینه می‌رسیم. این خودرو همان طور که از نامش پیداست از نسخه فیس لیفت و بهبود یافته سمند LX است. لازم است بدانید به لحاظ فنی تفاوت خاصی بین این نسخه و نمونه‌های قبلی سمند وجود ندارد و اکثر تغییرات مربوط به ظاهر این خودرو جدید است. از جمله این تغییرات ظاهری می‌توان به کاسه چراغ‌های جدید، چراغ روشنایی روز و داشبوردی شبیه خودروی سورن اشاره کرد.

 

رهام کراس

اولین ماشین شاسی ‌بلند ایرانی با نام رهام کراس به زودی تولید و به بازار عرضه می‌شود. این خودرو به احتمال زیاد رقیبی اصلی برای برای بسیاری از مدل‌های چینی خواهد بود. اما لازم است بدانید اخیرا اطلاعاتی از سمت شرکت سایپا در مورد این خودرو و موتور به کار رفته در نسخه سدان شاهین منتشر شده است. احتمالا و در بهترین حالت این خودرو به یک جک S۳ شباهت دارد و فقط برای استفاده‌ درون شهری مناسب است. معرفی خودروهای جدید بازار ایران به خریداران خودرو کمک زیادی می‌کند. به طور کلی طرح ظاهری و جذاب این کراس‌اوور در کنار قیمت پایین آن دو امتیاز ویژه را در بازار از آن خود خواهد کرد.

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

هاج بک   K۱۲۱ و کراس اوور  K ۱۲۵

کراس اوور  K۱۲۵ و هاج بک  K۱۲۱ از خودروهای عرضه شده در سال 99 توسط شرکت ایران خودرو خواهد بود. ایران خودرو قصد دارد پیشرانه ۱٫۶ لیتری  EC ۵ تنفس طبیعی را در نسخه‌های پایه  K ۱۳۲ و K ۱۲۵ نصب کند. در حقیقت این پیشرانه ۱۱۰ تا ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور حدود ۱۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده پنج سرعته دستی کار منتقل کردن نیرو را به چرخ‌های جلوی این سدان و کراس اوور را انجام خواهند داد.

نمونه قوی‌تر این خودروها یعنی K۱۲۵ و K۱۳۲ به پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربو (TC۷ و یا TC۷ پلاس) مجهز هستند. قدرت این خودروها در بازه ۱۵۰ تا ۱۶۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ تا ۲۴۵ نیوتن متر است. همانطور که اطلاع دارید انتقال قدرت این توان به کمک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE به چرخ‌های جلو اتومبیل انجام می‌شود. نسخه فول آپشن این دو خودرو با پیشرانه ملی توربو تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

 

ام وی ام  X۵۵

ظاهر شیک و زیبای این خودرو و موتور و گیربکس اقتصادی و مدرن آن طیفی از امکانات روز دنیا را در این خودرو جمع آوری کرده است. پیش بینی می‌شود فروش این خودرو در سال حدودا 1000 تا 1500 دستگاه باشد. پیش بینی این عدد برای رقیبی به نام چری اصلا خوشایند نخواهد بود.

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

معرفی خودروهای جدید بازار ایران و رانا نیوفیس

در این خودرو هیچ تغییر مهم و خاصی به وجود نیامده است. همان خودرو رانا بعد از گذشت یک دهه و با چند تفاوت ساده قرار است با همان رنگ و لعاب به مشتریان عرضه شود. البته توجه به این نکته ضروری است و نمی‌توان موتور نسبتا قوی و با پایداری بالا در کنار ظاهر متوازن آن را نادیده گرفت. این ویژگی باعث برتری بر خودروهای ساینا و تیبا شده است.

K۱۳۲

جالب است بدانید که این خودرو یک سدان در رده C است و جز موارد معرفی خودروهای جدید بازار ایران قرار می‌گیرد. این خودرو از پلتفرم  PF۱ گروه PSA  برای طراحی درب‌ها، شیشه‌ها، نمای جانبی، کاپوت و زاویه‌های داشبورد استفاده شده است.

پس از رونمایی از  خودرو  K ۱۳۲، برخی این خودرو را نمونه تغییر شکل یافته پژو ۳۰۱ می‌دانستند سپس معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌ خودرو اعلام کرد، آنچه در حاشیه جلسه هیات دولت به مقامات و سایر افراد معرفی شد، تنها نمونه اولیه K۱۳۲ است و هنوز از نسخه نهایی این سدان جدید رونمایی نشده است.

در نمونه نهایی و کامل تر خودرو   K ۱۳۲  پیشرانه  EF۷  توربو و  EF۷  توربو پلاس TC ۷ و  TC ۷ پلاس نصب خواهد شد. این پیشرانه‌ها به تولید ۱۵۰ و ۱۶۷ اسب بخار مجهز هستند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE  این خودرو  توان لازم را به چرخ های جلوی خودرو می‌رساند. تریم داخلی نسخه نهایی خودرو   K۱۳۲ با چرم و پارچه عرضه می‌شود. از امکانات این خودرو می‌توان به تهویه الکتریکی فرمان کمکی برقی، صندلی‌های جلو برقی، سانروف، نمایشگر لمسی، کروز کنترل، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، کیسه هوای جلو و جانبی و غیره اشاره کرد.

معرفی خودروهای جدید بازار خودروی ایران در سال 99

دنا پلاس توربو اتوماتیک و معرفی خودروهای جدید بازار ایران

این خودرو نسبت به آخرین نسخه دنا تغییرات فنی زیادی داشته است از همین رو جز معرفی خودروهای جدید بازار ایران است. این خودرو دارای موتور بهتری است و از تعادل و پایداری بالاتری برخوردار است. همچنین افزایش توان موتور و سیستم خنک‌کاری بهتر و هماهنگی بیشتر در تعویض دنده از جمله ویژگی‌های برتر این خودرو است. کیسه‌های هوای جانبی و فرمان کمکی برقی و سانروف سایر امکاناتی است که برای این خودرو پیش بینی شده است. این خودرو دارای پیشرانه  TC۷ است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می‌کند. جالب است بدانید این خودرو از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE برخوردار است.

نسخه  L ۳ این خودرو دارای امکاناتی مثل سنسور نور و باران، نمایشگر ۱۰ اینچی، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل پایداری، سنسور باد لاستیک، تریم داخلی جدید و غیره خواهد بود.

 

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0