تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خودرو جایز نیست

تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خودرو جایز نیست
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
396 بازدید
0 0
نماینده مرودشت در مجلس از ورود مجلس به موضوع تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خودرو از سوی وزارت «صمت» خبر داد.

به گزارش بازارخودرو به نقل از تسنیم، جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقد از تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو، گفت: بهتر است به منظور ساماندهی و کنترل قیمت ها در بازار خودرو، آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر چه زودتر تدوین شده و این قانون اجرایی شود.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس قانون مجوز 5 ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرده، افزود:براساس ماده 4 قانون ساماندهی صنعت خودرو ، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آیین نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند که متاسفانه تا کنون آیین‌نامه یا تدوین نشده یا ایراداتی داشته و در حال رفت و برگشت است.

نماینده مرودشت در مجلس با اشاره به تأخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو، گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که تدوین آیین‌نامه خیلی زمان‌بر شده است؛ البته طولانی شدن تدوین آن قطعاً تبعاتی دارد که ممکن است مافیای خودرو در تدوین آن اِعمال نفوذ کنند که ما حتماً این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

رشیدی با بیان اینکه نباید اجرای قانون را معتل تدوین آیین‌نامه کرد، ادامه داد: ما این هفته در مجلس از بعد نظارتی موضوع تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو را پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان تاکید کرد:امیدوار هستیم که خروجی آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو در دولت تدوین می‌شود به نفع مردم باشد.

منبع: تسنیم
ارسال توییت
0