اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین

اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین
علی ناصری
2 سال پیش
25,455 بازدید
0 1
اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین قابل توجه است. قیمت نهایی خودرو جدید شاهین سایپا در بازار خودرو اعلام شد.

به گزارش بازارخودرو، در حالی که پیش‌تر احتمال می رفت خودرو جدید شاهین سایپا در بازار قیمتی بالاتر از 600 میلیون تومان داشته باشد، حالا با توجه به افت شدید قیمت خودرو در بازار، کارشناسان قیمتی بین 300 تا 350 میلیون تومان را برای این خودرو مناسب می بینند. هرچند رقیب مستقیم این خودرو یعنی دنا پلاس دنده ای این روز ها با قیمتی پایینتر از 300 میلیون هم در بازار خریدار ندارد.


شورای رقابت چندی پیش قیمت خودروی جدید سایپا در کارخانه را حدود 265 میلیون تومان تعیین کرده بود.


بازار خودرو این روزها شرایط بسیار متفاوتی دارد و فاصله معناداری میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، بدین جهت اکثر فعالان بازار پیش بینی می کنند که با عرضه اولین سری خودروی شاهین که اسفند ماه خواهد بود، قیمت این خودروی جدید در بازار افزایش یابد.


برخی کارشناسان معتقدند که بازار، تشنه خودروی جدید است از اینرو با ورود شاهین به بازار شاهد اتفاق های خوب در این حوزه خواهیم بود؛ درست است که یکی از مسائلی که بازار از آن رنج می برد محصولات قدیمی است؛ و مردم همواره قیمت فعلی خودروها را با قیمت های گذشته آن قیاس می کنند و همین امر سبب نارضایتی شده است لذا با ورود خودروهای جدید به بازار مردم برای خرید خودرو انگیزه پیدا می کنند ولی قیمت امروز عنصر بسیار تعیین کننده ای در بحث استقبال مردم است و خودرویی که با قیمتی بالاتر از سطح انتظارات مردم به بازار عرضه شود، احتمالا شکست می خورد.


خودروی شاهین، ویژگی های زیادی نسبت به خودروهای تولید داخل دارد و حتی از نظر فنی سطح بالاتری نسبت به خودروی چون دنا دارد از اینرو با وجود کاهش قیمت خودرو تصور ما این است که شاهین با توجه به قیمت بالایی که شورای رقابت برای آن در نظر گرفته است، در بهترین حالت در حدود قیمتی320 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود و حداکثر اختلاف 50 میلیون تومانی با قیمت کارخانه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0