رانا پلاس که قرار بود در تابستان سال جاری با قیمت خالص کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان (بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، هزینه بیمه، شماره گذاری، عوارض و…) به بازار بیاید، حال در پاییز ۹۹ قیمت گذاری جدیدی را تجربه کرده و قرار است تا سری اول این خودرو با قیمت ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دست ثبت نام کنندگان برسد.
رانا پلاس به پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 مجهز است. این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی قدرت را به چرخ های جلوی این سدان کلاس B می رساند. پیشرانه رانا پلاس دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و تا حدی گازهای مضرر کمتری نسبت به نمونه یورو ۴ دارد.
ایران خودرو رانا پلاس به دو کیسه هوا مجهز است و ترمزهای دیسکی را در بخش جلو دارد. همچنان شاهد هستیم که شرکت سازنده برنامه ای برای بازگرداندن ترمزهای عقب دیسکی به خانواده رانا و پژو ۲۰۶ صندوقدار ندارد و در نمونه جدید رانا هم از ترمز کاسه ای در محور عقب استفاده نموده است. در رانا پلاس ترمزهای ABS، EBD و BA وجود دارد و فرمان پذیری از طریق سیستم هیدرولیک سابق انجام می شود.
نسخه فیس لیفت رانا در بخش گرافیک چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره، رنگ دستگیره ها و زه جانبی، نوع صندلی ها، آینه های جانبی، تریم داخلی، غربلیک فرمان و جلو آمپر با نمونه قبلی متفاوت است. در حال حاضر مجموعه صندلی های پژو ۲۰۷i بر روی رانا پلاس نصب می شود و این خودرو غربیلک فرمان مشابه به ۲۰۷i را دارد. کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، طرح فیبر کربن کنسول میانی و داشبورد، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه های جلوی و عقب برقی، آینه های جانبی برقی و… از جمله امکانات رانا پلاس است.
بیشتر بخوانید:
- قیمت محصولات ایران خودرو شنبه 5 مهر 99
- مدل مفهومی اینفینیتی QX60 مونوگراف رونمایی شد/ ویدیو
- نگاه نزدیک به رنو آرکانا 2021/ ویدیو