از ابتدای تابستان خودروسازان هم زمان با شروع قرعه کشی برای فروش محصولاتشان اقدام به افزایش قیمت فصلی نیز نمودند و با اوج گرفتن قیمت ارز در کشور این روند ادامه یافت.
نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که حدود 25 درصد قیمت خودرو مربوط به نرخ ارز است باید با اُفت نرخ دلار، قیمت خودرو نیز کاهشی شود از سوی دیگر قیمت فولاد به حدود 10هزار تومان رسیده، بنابراین باید قیمت خودرو درب کارخانه ارزان شود.
قیمت خودرو بیش از بهای واقعی است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر شواری رقابت قیمت خودرو درب کارخانه را متناسب با اُفت هزینههای تولید کم نکند، کارآمدی این شورا زیر سوال میرود، اضافه کرد: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرفکننده در قیمتگذاری خودرو به اسناد حسابداری خودروسازیها توجه میکند در حالی که این اسناد با هزینههای سربار آنها محاسبه میشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودرو بیش از بهای واقعی است، تصریح کرد: هرچند خودروسازن ادعا میکنند، زیانده هستند اما باید با کاهش هزینههای سربار از ضرر و زیان خود جلوگیری کنند، مصرف کننده نباید تاوان هزینههای سربار خودروسازان را بدهد.
بیشتر بخوانید: