افزایش قیمت در بازار خودرو آتش به پا کرد

افزایش قیمت در بازار خودرو آتش به پا کرد
علی ناصری
3 سال پیش
579 بازدید
0 0
افزایش قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد. باید دید دولت جدید می تواند به این آشفته بازار سروسامان ببخشد.

به گزارش بازارخودرو، افزایش قیمت خودرو که طی روزهای گذشته شروع شده بود، در آغاز این هفته بیشتر به چشم آمد و فروشندگان برای فروش خودروهای خود قیمت ها را به شدت بالا بردند.

امروز طبق آنچه که از سوی فروشندگان اعلام می‌شود، قیمت پژو 206 تیپ دو 235 میلیون تومان می‌باشد. این در حالی است که همین خودرو ده روز پیش 220 میلیون تومان قیمت داشت.

کم‌ترین قیمتی که از سوی فروشندگان برای پارس تیوفایو اعلام می شود، 285 میلیون تومان است. افزایش قیمت این خودرو نسبت به ده روز گذشته 10 میلیون تومان بوده است.

پژو 2008 یکی از خودروهایی است که بیشترین افزایش قیمت در این مدت شامل حالش شده است. قیمت مدل 1399 این کراس اوور در حالی 920 میلیون تومان ثبت شده است، که نسبت به روز دوم مردادماه 35 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

سمند LX معمولی با افزایش ده میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته، هم اکنون در بازار 224 میلیون تومان قیمت دارد.

داستان فقط به اینجا ختم نمی‌شود و قیمت کوییک و تیبا و ساینا هم نسبت به هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای داشته است.

به گزارش بازارخودرو، قیمت کوییک دنده ای در بازار 161 میلیون تومان اعلام شده است. قیمتی که نسبت به هفته گذشته 7 میلیون تومان رشد داشته است.

تیبا هاچ‌بک پلاس با قیمت 160 میلیون تومان قیمت در بازار، نسبت به هفته گذشته با افزایش 6 میلیون تومانی قیمت مواجه شده است.

قیمت ساینا EX دنده ای نیز نسبت به هفته گذشته 3 میلیون تومان افزایش داشته و در بازار خودرو 150 میلیون تومان قیمت دارد.

این موارد نمونه‌هایی کوچک از افزایش قیمت خودرو در عرض یک هفته گذشته است. افزایش قیمتی که معلوم نیست که تا چه زمانی ادامه دارد و چشم امیدها به تصمیمات دولت جدید آقای رئیسی است.

البته نکته امیدوارکننده در ارتباط با توقف افزایش قیمت‌ها این است که امروز چهارشنبه 13 مرداد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن آماده بازگشت به مذاکرات وین است. خبری که مکمل آن برای ایجاد جو روانی مثبت در بازارخودرو، واکنش دولت جدید ایران نسبت به آن است.

بیشتر بخوانید:

بازار افسار گسیخته خودرو در پایان دولت دوازدهم
تعطیلی دوهفته ای تهران در مرداد 1400


منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0