فاطمی امین از وزارت صمت برکنار شد!

فاطمی امین از وزارت صمت برکنار شد!
سهند جعفری زاد
1 سال پیش
550 بازدید
0 0
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.

به گزارش بازارخودرو،نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند و در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه- ۱۰ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت پس از اظهارات مخالفان و موافقان به رای مجلس گذاشته شدو به این ترتیب فاطمی‌امین از وزارت صمت خداحافظی کرد.

وکلای ملت با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس با این استیضاح موافقت کردند.

براساس این گزارش، نمایندگان در جلسه استیضاح وزیر صمت که ۱۰ آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین مخالفت کرده بودند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، رای گیری برای استیضاح به صورت مخفی و با ورقه انجام شد؛ رای عدم اعتماد به هر وزیر نیازمند رای اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی است. در این خصوص

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی نوبت دوم مجلس و در موافقت با استیضاح سیدرضا فاطمی امین گفت:‌ معتقدم ساختار تصمیم‌گیری اقتصادی دولت دچار اشکالاتی است و وضعیتی که امروز در جامعه می‌بینیم و هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم مطالب را کامل توجیه یا تبیین کنیم، از آنجا نشأت می‌گیرد.

وی افزود: مگر نمی‌گوییم مردم ایران هوشیار و بصیر هستند؟ امروز چه قضاوتی در خصوص خودرو دارند؟ در حالی که زمانی که آقای فاطمی امین آمد قیمت پراید ۱۰۰ میلیون تومان بود و حالا به ۳۰۰ میلیون رسیده است، ما باید مردم را چگونه توجیه کنیم؟

وی در ادامه با انتقاد از فاصله قیمت تمام شده خودرو در کارخانه و در عرضه به مردم گفت: به عنوان مثال قیمت تمام شده یک خودرو ۸۰۰ میلیون مطرح می شود، اما در بورس با چه اجازه قانونی کشف قیمت بیش از ۲ میلیارد تومان می شود؟ حالا که این اتفاق افتاده، این سوال مطرح است که تفاوت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به جیب چه کسانی می رود؟

منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0