شمارش معکوس تا احیای برجام آغاز شده ؟

شمارش معکوس تا احیای برجام آغاز شده ؟
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
2,568 بازدید
0 1
آخرین خبرها از مذاکرات وین نشان دهنده این مطلب بسیار مهم است که دو طرف بر سر کلیات برجام به توافق رسیده اند‌.

به گزارش بازارخودرو، خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات وین گفت: بسیاری از جداول آماده شده و ستون‌های این جداول نیز آماده هستند. بخشی از پرانتزها پاکسازی شدند و توافقات درباره ایده‌ها تا حدود زیادی انجام شده و در حال تبدیل به کلمات هستند.

خطیب‌زاده تاکید کرد: البته آنچه باقی مانده موضوعات کلیدی است که به طور ویژه تصمیمات خاص سیاسی را می‌طلبد و واشنگتن باید تصمیمات خود را درباره مسائل باقیمانده و رفع تحریم ها اعلام کند.اگر این اتفاقات در بازگشت از پایتخت ها بیفتند، می توان گفت با سرعت خوبی در حال حرکت به یک توافق قابل اتکا و پایدار هستیم.

وال‌استریت‌ژورنال هم گفت: آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت درباره عدم تکرار خروج از برجام ارائه راهکارهایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند. ایده‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آنها است مواردی مانند ارائه ضمانت‌نامه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به فهرستی از بانکها و شرکت‌های بین‌‌المللی را شامل می‌شود.

اخباری که نشان می دهد دو طرف بر سر کلیات توافق کرده اند و وارد فاز نحوه اجرایی کردن توافق شده اند‌.

قیمت دلار نیز با توجه به اخبار مثبت وین همچنان مسیر نزولی را طی می کند. دلار که دیروز تا آستانه ۲۷۲۵۰ تومان سقوط کرد، احتمال می رود با ادامه این روند نزولی طی امروز یا فردا وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شود.

با ورود دلار به کانال ۲۶ هزار تومان باید منتظر کاهش بیشتر قیمت ها در بازار خودرو باشیم.


منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0