ریزش دسته جمعی قیمت خودرو در بازار

ریزش دسته جمعی قیمت خودرو در بازار
سهند جعفری زاد
10 ماه پیش
765 بازدید
0 0
طی هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی و به خصوص خودروهای وارداتی روندی نزولی را طی کرد. بیشتر کارشناسان با توجه به رکود فعلی بازار خودرو این روند نزولی را ادامه دار می دانند.

به گزارش بازارخودرو، قیمت خودرو برای چندمین روز متوالی به کاهش خود ادامه داده و بازار خودرو شاهد یکی از تاریخی ترین رکودهاست. به طوری که خریداران فقط حاضر به خرید خودروهایی با قیمت بسیار پایین تر از قیمت ها ی اعلامی توسط نمایشگاه داران و دفاتر فروش خودرو هستند و در این بازار، تنها افراد پول لازم حاضر به فروش خودروهای خود می باشند.

برای مثال، خودرویی مانند پژو پارس سال که بالای 500 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری می شود به ندرت و آن هم با قیمتی پایین تر از 500 میلیون تومان خرید و فروش می شود. این داستان درباره خودروهای وارداتی بسیار بغرنج تر است. فروشندگانی که تا همین چند روز پیش حاضر به فروش خودروهای خود با قیمت های نجومی نبودند اکنون با تخفیف های چند صد میلیونی خریداری در بازار برای خودروی خود نمی یابند.

راکد بودن، مناسب‌ترین اصطلاح برای توصیف این بازار است؛ چراکه حجم معاملات هر روز کاهش‌ می‌یابد و این ثبات یا کاهش قیمت هر روزه نمی‌تواند به انگیزه‌ای برای فعالیت در این بازار بدل شود.

بعد از کاهشی شدن روند بازار خودرو و سپس حاکم شدن رکود بر این بازار تنها عاملی که بر نوسانات بازار خودرو اثرگذار بود، قیمت دلار بود؛ اما در هفته‌ای که گذشت دلار هم هیچ تاثیری بر این بازار نداشت به نحوی که دلار برخی روزها مثل روز چهارشنبه افزایش یافت و حتی وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد، ولی قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان به ریزش خود ادامه دادند.

بنابراین می‌توان گفت که بازار خودرو را با شاخصه‌های همیشگی نمی‌توان بررسی کرد و باید منتظر یک خبر شوکه‌کننده و قاطع برای مشخص شدن روند این بازار بود.

منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0