رکود شدید شب عید در انتظار بازار خودرو

رکود شدید شب عید در انتظار بازار خودرو
علی ناصری
3 سال پیش
744 بازدید
0 0
بازار خودرو در روزهای نزدیک به پایان سال بی رونق و وارد رکود شدید شده است.
به گزارش بازارخودرو، پیش بینی ها از بازار بی رونق خودرو در شب عید امسال حکایت دارد و هرچند قیمت ها تا اندازه چشمگیری کاهشی شده اما با این حال انتظار برای کاهش بیشتر قیمت ارز و به دنبال آن قیمت ها در بازار خودرو، کاهش تقاضا را در این بازار رقم زده است.

این روزها بازار خودرو به عنوان یکی از شاخص های تورم روزهای با ثبات تری را نسبت به گذشته تجربه می کند. از یک سو بازار ارز ثبات قیمت ها را تجربه می کند و از سوی دیگر نبود تقاضای کاذب بازار خودرو را به آرامش نزدیک کرده است.
پیش بینی فعالان این بازار از تداوم ثبات قیمت ها در بازار خودرو حکایت دارد و به گفته آن ها این شرایط تا شب عید به همین‌منوال خواهد بود و بعید به نظر می رسد که شاهد افزایش قیمت ها در بازار خودرو باشیم.

شاید باید یکی از اصلی ترین دلایل آرامش بازار را تبدیل دپوکنندگان خودرو به فروشنده دانست.
بازار خودرو این روزها به اندازه ای وارد رکود شده که گزارش ها پایین بودن بازدهی این بازار در ماه های اخیر را تایید می کند. 

در همین حال نعمت الله کاشانی، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با تاکید بر این که هم اکنون بهترین زمان خرید خودرو است، می گوید: هم اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو برای مصرف کنندگان واقعی است چرا که قیمت ها در چند روز اخیر روند نزولی به خود گرفته و اکنون می توان گفت قیمت ها به ثبات رسیده و خریداران واقعی به بازار بازگشته اند.
وی با تاکید بر این که در صورت ثبات قیمت ارز، تا پایان سال شاهد افزایش قیمتی در بازار خودرو نخواهیم بود، می افزاید: بازار خودرو به سقف قیمت ها رسیده و دیگر کشش افزایش قیمت وجود ندارد و پیش بینی می شود با افزایش عرضه، قیمت ها به ثبات بیشتری برسند.

کاشانی در خصوص تقاضای موجود در بازار اظهار می کند: هم اکنون تقاضایی در بازار برای خرید خودرو وجود ندارد و بالعکس فروشنده در بازار آزاد به شدت دیده می شود و کسانی که پیش از این با هدف کسب سود بیشتر از فروش خودرو امتناع می کردند امروز تبدیل به فروشنده خودرو در بازار شده اند.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر این که در صورت تداوم روند کاهشی، قیمت ها به قیمت کارخانه نزدیک می شود، اظهار می کند: در صورت تحقق این شرایط دیگر فروش با روش قرعه کشی معنایی ندارد چرا که قیمت ها در بازار به اندازه ای کاهش می یابد که تقاضای کاذب از بین خواهد رفت.

وی در خصوص قیمت ها در بازار خودرو می گوید: در روزهای اخیر قیمت پراید و پژو ۲۰۶ با دو میلیون تومان افزایش روبرو شده اند اما در همین حال کوییک با کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت مواجه شد.

در حالی که قیمت ها با کاهش همراه شده اما بازار همچنان در انتظار ورود مشتری است و نگاهی به قیمت ها نشان می دهد که شاید دلیل این نبود تقاضا را باید به کاهش قدرت خرید نسبت داد. کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار رخ داده اما هنوز قیمت ها تا قیمت واقعی کارخانه فاصله دارد و این به رکود بیشتر بازار دامن زده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0