رونمایی از 14 خودروی جدید در نمایشگاه خودروی تهران

رونمایی از 14 خودروی جدید در نمایشگاه خودروی تهران
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
1,296 بازدید
0 0
چهارمین نمایشگاه بین‌ المللی خودرو تهران 27 تا 30 اردیبهشت ماه جاری با حضور 25 شرکت خودروساز و رونمایی 14 مدل خودروی جدید در بخش‌های خودروی سواری، کار و تجاری در شهر آفتاب برگزار می شود.

به گزارش بازار خودرو به نقل از دنیای خودرو، چهارمین نمایشگاه بین‌ المللی خودرو تهران 27 تا 30 اردیبهشت ماه جاری با حضور 25 شرکت خودروساز و رونمایی 14 مدل خودروی جدید در بخش‌های خودروی سواری، کار و تجاری در شهر آفتاب برگزار می شود.

علیرضا عاجزی مجری برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این خبر و تاکید بر اینکه نمایشگاه های خودرو ویترین صنعت خودرو و مهمترین رویدداد خودرویی در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: چهارمین نمایشگاه خودرو تهران پس از وقفه ای سه ساله و با هدف معرفی آخرین دستاوردهای صنعت خودرو ایران برگزار می شود و در این نمایشگاه علاوه بر حضور پررنگ خودروسازان داخلی، مهمانانی از کشورهای چین، کره، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس حضورخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه چهارمین نمایشگاه خودرو تهران با مجوز و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود، افزود: تا برگزاری چهارمین رویداد خودرویی تهران فرصت زیادی باقی نمانده است و تمام خودروسازان داخلی حاضر در این دوره از نمایشگاه، برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند و چنانچه شرکت های دیگری اعلام آمادگی برای حضور در این نمایشگاه کند، باید بررسی شود که آیا امکان برنامه ریزی برای حضور آنها وجود دارد یا خیر.

مجری برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو تهران همچنین در خصوص علت تعویق و تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران گفت: نمایشگاه خودرو تهران اگر چه به دلایل مختلفی از جمله تحریم و شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد اما سال گذشته با نظر متخصصین مقرر گردید که چهارمین دوره از نمایشگاه خودرو تهران در بهمن ماه برگزار شود اما شیوع سویه اومیکرون باعث شد تا این نمایشگاه در اردیبهشت امسال برگزار شود.

عاجزی همچنین احتمال برگزاری نمایشگاه بعدی خودرو تهران گفت: در صورت فراهم شدن شرایط و موافقت مسئولان احتمال برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران در بهمن ماه سال جاری وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در نمایشگاه امسال شاهد حضور شرکتهای خودروساز خارجی نخواهیم بود، تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، در این دوره از نمایشگاه خودرو تهران فقط خودروسازان داخلی و شرکای تجاری آنها حضور خواهند داشت.

وی افزود: این اتفاق در حالی است که همواره بازار خودرو ایران برای شرکای خارجی جذاب بوده و حتی با وجود تحریم، بازار ایران همواره مورد رصد و رفت و آمد شرکتهای خارجی بوده است اما برای حضور آنها در نمایشگاه خودرو باید شرایط همکاری مجدد با خودروسازان خارجی فراهم شود.

مجری برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه خودرو تهران به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی که دارد، همواره مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است، گفت: از نکات مثبت این دوره از نمایشگاه حضور گروه صنعتی ایران خودرو و تمام شرکتهای زیر مجموعه در این نمایشگاه است. البته حضور گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه هنوز مشخص نیست.

عاجزی همچنین برگزاری تست درایو خودروهای جدید خودروسازان داخلی را از جمله برنامه های جانبی این دوره از نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد و افزود: در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران فضایی برای تست محصولات جدیدی که در این نمایشگاه رونمایی می شود در نظر گرفته شده است و استفاده از این امکان برای عموم مردم فراهم است.

وی در ادامه در خصوص اختصاص روز خبرنگاران در این دوره از نمایشگاه گفت: ظرفیت لازم برای روز خبرنگاران (Press Day) فراهم شده است و این نمایشگاه در روز 26 اردیبهشت ماه از ساعت 11 صبح پذیرای رسانه ها خواهد بود و پس از افتتاح رسمی نمایشگاه توسط مسئولان، از روز سه شنبه 27 اردیبهشت بازدید برای عموم بازدیدکنندگان آغاز می شود.

مجری برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو تهران همچنین از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه امسال را نشست ها و کارگاههای آموزشی توسط شرکتهای حاضر در این دور از نمایشگاه ذکر کرد و افزود: اگر چه برنامه فروش خودروسازان نیز جزئی از برنامه شرکتها در نمایشگاه های خودرو است اما در این دوره موضوع پیش فروش خودروسازان توسط سیستم یکپارچه ای که توسط وزارت صمت اعلام شد، برنامه ریزی شرکتها در خصوص فروش خودرو در نمایشگاه خودرو تهران را بهم ریخت اما مشکلی در برگزاری این نمایشگاه و حضور شرکتها ایجاد نکرده است.

عاجزی در پایان ضمن تاکید بر عدم حضور شرکتهای خودرویی دارای تعهدات معوق در این دوره از نمایشگاه، اعلام کرد: در این دوره از نمایشگاه خودرو تهران بنا به صلاحدید مجموعه برگزارکننده نمایشگاه، شرکت‌هایی که تعهدات معوق داشته اند در این نمایشگاه حضور نخواهند داشت چرا که برگزاری تجمع اعتراضی مردم در نمایشگاه قبلی به هیچ وجه در شان نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه خودرو تهران نبود.


منبع: دنیای خودرو
ارسال توییت
0