رونمایی از قوی‌ترین خودروی تولید انبوه مرسدس بنز

رونمایی از قوی‌ترین خودروی تولید انبوه مرسدس بنز
علی ناصری
3 سال پیش
799 بازدید
0 0
سدان GT۶۳ S E Performance مرسدس بنز با قوای محرکه فوق العاده و گشتاور باورنکردنی رونمایی شد.

به گزارش بازارخودرو و به نقل از پدال، سرانجام خودرویی که مدت‌ها منتظرش بودیم معرفی شد. این هایپر سدان آلمانی رسماً AMG GT۶۳ S E Performance نام گرفته و قوی‌ترین خودروی تولید انبوه مرسدس محسوب می‌شود. همان‌طور که قبلاً مشخص شده بود، در این نسخه یک موتور الکتریکی که در محور عقب نصب شده، پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربو را همراهی می‌کند تا مجموع خروجی قوای محرکه به اعداد فوق‌العادهٔ ۸۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور برسد.

این موتور الکتریکی که به‌صورت یکپارچه به همراه یک گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در یک واحد قرار گرفته است، به‌صورت مداوم ۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما حداکثر توان آن به‌طور موقت برای ۱۰ ثانیه به ۲۰۰ اسب بخار می‌رسد. علاوه بر این، GT۶۳ S E Performance به یک استارت ژنراتور تسمه‌ای با ۱۴ اسب بخار قدرت هم مجهز است. به لطف این قوای محرکه، موشک چهاردر مرسدس ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و به حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

یک پکیج باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی پرفورمنس بالا با تنها ۸۹ کیلوگرم وزن، موتور الکتریکی را تغذیه می‌کند. به گفتهٔ مرسدس، این باتری‌ها برای تحویل سریع برق طراحی شده‌اند. بااین‌حال، برد تمام الکتریکی خودرو تنها ۱۲ کیلومتر است و در هر صدد کیلومتر ۸.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. ویژگی مهم این پکیج باتری برخورداری از مایع خنک‌کنندهٔ غیررسانا با فناوری بالا است که در اطراف همهٔ ۵۶۰ سلول باتری‌ها جریان داشته و هرکدام را به‌صورت مجزا خنک می‌کند. حدود ۱۴ لیتر مایع خنک‌کننده به‌طور مداوم در اطراف باتری‌ها جریان میابد تا آنها را در دمای مطلوب ۴۵ درجه سانتی‌گراد نگه دارد.

در این خودرو هفت حالت رانندگی مختلف از طریق سیستم AMG Dynamic Select قابل انتخاب خواهد بود که شامل الکتریکی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، لغزنده و شخصی می‌شود. دراین‌بین، حالت لغزنده بسیار جالب به نظر می‌رسد زیرا قدرت را کاهش داده و منحنی گشتاور را صاف می‌کند تا به کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده کمک کند. این ماشین به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است که در چهار سطح احیای مختلف قابل تنظیم خواهد بود.

GT۶۳ S E Performance به‌صورت استاندارد به سیستم AMG Ride Control+ با سیستم تعلیق بادی چند محفظه‌ای با کنترل سطح خودکار و کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها مجهز شده است. برای متوقف کردن این سدان چموش هم ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۴۲۰ میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.

این نسخه در ظاهر تغییرات بسیار کمی داشته است تا جایی که نشان‌های E Performance و درگاه شارژ در پشت خودرو بارزترین تفاوت‌های آن با نسخهٔ استاندارد GT۶۳ S هستند. البته برای این خودرو رینگ‌های جدید ۲۰ و ۲۱ اینچی جدیدی هم طراحی شد که هرکدام در دو رنگ مختلف ارائه می‌شوند. خریداران همچنین می‌توانند پکیج شب AMG یا ترکیبی از پکیج شب و پکیج کربن را سفارش دهند تا سدان خودرو را خاص‌تر کنند. در داخل خودرو نیز تغییراتی جزئی صورت گرفته که شامل ویژگی‌های خاص سیستم هیبریدی می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها، گرافیک خاصی در نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که جریان قدرت کل سیستم را مجسم می‌کند.

مرسدس هنوز حرفی در مورد قیمت این خودرو نزده اما ازآنجایی‌که قیمت پرچم‌دار قبلی این خانواده یعنی GT۶۳ S از ۱۶۲ هزار دلار آغاز می‌شود، قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار دلار برای E Performance دور از ذهن نخواهد بود. مرسدس AMG GT۶۳ S E Performance هفتهٔ آینده برای نخستین بار در نمایشگاه مونیخ به نمایش عمومی درخواهد آمد و سپس تا اواخر امسال در اروپا و ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هر صد تومان افزایش قیمت ارز = یک درصد افزایش قیمت خودرو
جزئیات احداث کارخانه تولید خودروهای هیبریدی در ایران


منبع: پدال
ارسال توییت
0