دلایل افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار بدون مشتری

دلایل افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار بدون مشتری
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
795 بازدید
0 0
در حالی که مدتهاست بازار خودرو در رکود به سر می برد، این روزها دوباره شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار بدون مشتری هستیم.

به گزارش بازارخودرو، علی رغم اینکه مدت هاست بازار خرید و فروش خودرو در رکود قابل توجهی فرو رفته و کمتر کسی سراغ خرید خودرو می رود، به چند دلیل این روزها شاهد اوج گیری دوباره قیمت خودروهای داخلی در بازار بدون مشتری هستیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

۱- ابهامات موجود در روند قیمت گذاری خودروهای داخلی که یک طرف آن به عدم انتصاب رئیس جدید شورای رقابت باز می گردد و تا تکلیف این سمت مشخص نشود، تکلیف قیمت های جدید کارخانه ای خودروهای داخلی که با احتساب نرخ تورم ۶ ماهه قرار بود انتهای مهر ماه اعلام شود، مشخص نخواهد شد.

۲- عرضه محدود محصولات داخلی توسط خودروسازان که به بهانه های مختلف نزدیک به ۲۰۰ هزار خودرو را در پارکینگ ها دپو کرده اند و اینطور که به نظر می رسد تا تعیین تکلیف قیمت جدید کارخانه ای خودرو، قصد عرضه این خودروها به بازار را ندارند.

۳- انتظارات تورمی شکل گرفته ناشی از تورم روزافزونی که در جامعه موج می زند. از مایحتاج اولیه زندگی گرفته تا لوازم یدکی و قطعات و حتی خدمات خودرویی، یکی دیگر از دلایلی است باعث شده خیلی ها افزایش قیمت خودرو در نیمه دوم سال را دور از ذهن تلقی نکنند.

۴- تعلل مجلس و شورای نگهبان در تصویب طرح جدید واردات خودرو که به تنهایی می تواند جو روانی بسیار گسترده ای برای کاهش قیمت خودرو ایجاد کند. البته از سنگ اندازی های وزارت صمت و مجلس تشخیص مصلحت نظام در مسیر تصویب این طرح نیز نمی توان غافل شد.

۵- و دست آخر هم می رسیم به سو استفاده برخی از فعالان محترم حوزه خودرو در ایجاد جو روانی افزایش قیمت ناشی از تمام این عواملی که گفته شد. و نتیجه آن می شود وضع فعلی بازار که نه فروشنده تکلیف خود را می داند و نه خریدار...

بیشتر بخوانید:

نه بنزین گران می شود و نه قطعی گاز داریم


منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0