خیز دلالان برای حواله های ایران خودرو تارا

خیز دلالان برای حواله های ایران خودرو تارا
علی ناصری
3 سال پیش
8,919 بازدید
0 0
پس از پیش فروش ایران خودرو تارا، حالا دلالان برای خرید و فروش حواله ها دست به کار شده اند.
به گزارش بازارخودرو، تنها چند روز از تکمیل وجه منتخبان قرعه کشی فروش ایران خودرو تارا می گذرد و می بینیم که برخی از حواله داران این خودرو، با وجود ممنوعیت معامله و فروش امتیاز، آگهی فروش حواله های این سدان جدید را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

پیگیری های انجام شده نشان می دهد که تعدادی از حواله داران خوش شانس ایران خودرو تارا از جمع دلالان و سرمایه گذاران بر روی خودرو هستند و هنوز سعی دارند تا بر روی خودروهای تازه وارد، سودی را تجربه کنند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که بر اساس قراردادهای ایران خودرو و قوانین حاکم بر بازار خودروی کشور، خرید و فروش حواله خودروهای ایران خودرو و سایپا ممنوع بوده و در صورت ثبت چنین تخلفی، برخورد قانونی با افراد متخلف انجام می شود. اما با وجود تمام این محدودیت ها، می بینیم که برخی دلالان هنوز بر رسم گذشته خود پافشار دارند و می خواهند تا حواله های غیر قابل واگذاری را هم به فروش برسانند. با توجه به قوانین این امکان وجود ندارد تا امتیاز مالکیت ایران خودرو تارا به غیر از فرد ثبت نام کننده واگذار شود و این دلالان با انتشار آگهی های فروش حواله های ایران خودرو تارا سعی دارند تا به صورت قول نامه ای و غیر رسمی، امتیاز خود را به دیگران بدهند.

پیگیری ها نشان می دهد که با توجه به آگهی های فروش حواله های ایران خودرو تارا در وبسایت های خرید و فروش خودرو، حواله نسخه دنده ای این خودرو با قیمتی نزدیک به ۲۱۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده و نسخه اتوماتیک آن تا ۲۶۰ میلیون تومان در مرحله حواله قیمت گذاشته شده است. البته باید گفت که پس از چند روز، هنوز آگهی فروش حواله های ایران خودرو تارا با همان شماره های تماس در وبسایت های مختلف موجود است و هنوز حتی معامله قول نامه ای هم برای امتیاز این سدان جدید انجام نشده است. نکته قابل توجه اینجاست که ثبت آگهی فروش حواله های ایران خودرو تارا، مصرف کننده نبودن برخی ثبت نام کنندگان را اثبات می کند و در صورتی که دستگاه های نظارتی، نسبت به این تخلف واکنش نشان دهند، قطعا این امکان فراهم است تا امتیاز حواله های این افراد باطل شود و به مشتری دیگری واگذار گردد.

ایران خودرو تارا یک سدان کلاس C است که بزودی وارد خط تولید می شود. این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 پلاس مجهز است و ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند. در نمونه دنده ای تارا از گیربکس ۵ سرعته و در نمونه اتوماتیک از گیربکس ۶ سرعته استفاده شده است. ایران خودرو تارا دنده ای به دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی، رینگ فولادی، چراغ روشنایی روز، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه دستی الکتریکی، صندلی های دستی، سامانه کنترل پایداری، سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستیک و… مجهز است. نسخه اتوماتیک ایران خودرو تارا علاوه بر این امکانات دارای سانروف، استارت دکمه ای، کیسه هوای جانبی سرنشیان جلو، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، دوربین عقب و… است.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0