زنگ خطر برای تسلا؛ جاه طلبی شیائومی ادامه دارد

زنگ خطر برای تسلا؛ جاه طلبی شیائومی ادامه دارد
علی ناصری
3 سال پیش
499 بازدید
0 0
شیائومی به تازگی یک استارتاپ فناوری رانندگی خودران را خریداری خواهد کرد.

به گزارش بازارخودرو و به نقل از تحریریه، بلومبرگ در گزارشی نوشت: شرکت شیائومی استارتاپ فناوری رانندگی خودران «دیپ موشن» را با قیمتی در حدود ۷۷.۴ میلیون دلار خریداری خواهد کرد. این شرکت برای تحقق جاه‌طلبی‌ های خود و وارد شدن به این حوزه به سرعت در حال توسعه، قراردادی را امضا خواهد کرد.

این شرکت پس از اینکه گزارش سه ماهه دوم خود را بهتر از حد انتظار به ثبت رساند، این موضوع را اعلام کرد؛ یعنی درست زمانی که بهبود در بازارهای کلیدی مانند هند به آن کمک کرد تا از شرکت اپل پیشی بگیرد و دومین فروشنده بزرگ تلفن همراه در جهان باشد. درآمد در سه ماهه منتهی به ژوئن شیائومی ۶۴ درصد افزایش یافت و به ۸۷.۷۹ میلیارد یوان (۱۳.۶ میلیارد دلار) رسید و از میانگین برآورد ۸۵.۰۱ میلیارد یوان پیشی گرفت.

«لی جون» موسس و مدیر اجرایی این شرکت در حال حاضر هدایت این پروژه شیائومی را بر عهده گرفته است تا این شرکت را به حوزه ای فراتر از تلفن های هوشمند تبدیل کند. این مدیر ۵۱ ساله شخصا پروژه ساخت خودروهای برقی را رهبری می کند و متعهد شده است که در دهه آینده ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری اولیه در این تجارت انجام دهد. لی گفت که این شرکت دارای اندوخته های کافی برای تامین مالی چنین پروژه ای است که نیاز به سال ها سرمایه گذاری سنگین در توسعه و تولید قبل از فروش اولین خودرو دارد.

سهام شیائومی پس از آنکه سرمایه گذاران دوباره سهام فناوری چین را چند روز قبل مجازات کردند، تا ۴.۷ درصد سقوط کرد که بزرگترین سقوط روزانه آنها در یک ماه گذشته بوده است. ارزش سهام آنها همچنین با نگرانی های طولانی مدت در مورد افزایش هزینه های شیائومی برای خودروهای برقی، کاهش یافت.

«متیو کانترمن» تحلیلگر اطلاعات بلومبرگ می گوید: «هنوز نگرانی در مورد میزان سرمایه گذاری در تجارت خودروهای هوشمند شیائومی وجود دارد اما این ها ابتکارات بلندمدت هستند و بر نتایج کوتاه مدت تاثیر نمی گذارند».

خرید دیپ موشن که نرم افزار کمک راننده را توسعه می دهد، جدیدترین سری از حرکت هایی است که شیائومی برای ورود عمیق تر در این زمینه انجام داده است. تعدادی از غول های فناوری از هوآوی گرفته تا «بایدو» سال هاست که در حال توسعه قطعات و فناوری های رانندگی اتوماتیک خودرو هستند.

«وانگ شیانگ» رییس شیائومی چندی پیش گفت که این خرید به منظور کمک به شیائومی برای توسعه فناوری خودران سطح ۴ است که اجازه می دهد رانندگی کاملا خودکار انجام شود.

وانگ پس از انتشار نتایج به خبرنگاران گفت: «با وجود این خرید، ما امیدواریم که زمان برای عرضه محصول خود به بازار را کوتاه کنیم. ما می خواهیم روند تحقیق و توسعه رانندگی خودکار خود را تسریع کنیم».

در حالی که سایر جزئیات در مورد تلاش های شیائومی در زمینه خودروسازی مبهم است، ۵۰۰ نفر از مهندسان برای این پروژه استخدام شده اند و با چندین خودروساز و مقامات محلی برای مشارکت احتمالی صحبت کرده اند. بلومبرگ نیوز در اوایل سال جاری گزارش داد که این شرکت همچنین به دنبال سرمایه گذاری در فناوری «Black Sesam» است؛ استارتاپی است که تراشه ها و سیستم های هوش مصنوعی را برای خودروهای خودران توسعه می دهد.


بیشتر بخوانید:

رونمایی رویایی هیوندای از النترا N جدید/ ویدیو
تغییرات جدید در نحوه پیش فروش خودرو


منبع: تحریریه
ارسال توییت
0