آخرین نفس‌های پاجرو؛ اسطوره ژاپنی‌ها به خط پایان نزدیک شد

آخرین نفس‌های پاجرو؛ اسطوره ژاپنی‌ها به خط پایان نزدیک شد
علی ناصری
3 سال پیش
589 بازدید
0 0
خط تولید پاجرو در سال 2021 برای همیشه متوقف خواهد شد و خودرو محبوب ژاپنی‌ها بازنشسته می‌شود.

به گزارش بازارخودرو و به نقل از اسب بخار، سال گذشته نسخه پایانی «پاجرو» در بازار ژاپن عرضه شد، اما فروش این خودرو در برخی بازارها همچنان ادامه داشت. اکنون خبرهای جدید حاکی از آن است که تولید این مدل در سال ۲۰۲۱ پایان می پذیرد.

به تازگی یکی از رسانه ها، خبرهایی را از کمپانی «میتسوبیشی» منتشر کرده مبنی بر این که این شرکت قصد دارد تولید این شاسی بلند محبوب را برای همیشه متوقف کند. رکود چشمگیر کارخانه ای که خط تولید این خودرو در ژاپن بود، باعث شده مسئولان کمپانی این تصمیم را بگیرند.

بنا بر اطلاعات موجود، با تعطیل شدن این خط تولید باید با پاجرو خداحافظی کرد. البته کمپانی به صورت رسمی پایان تولید پاجرو را اعلام نکرده است و انتظار می رود این اتفاق طی بیانیه ای رسمی در هفته آینده به عموم اعلام گردد.

نسل جدید پاجرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی پاریس سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و یکی از معدود خودروهایی است که بدون تغییر چندان، ۱۵ سال به حضور خود ادامه داده است. البته در این سال ها، پاجرو فیس لیفت های مختلفی را تجربه کرده اما حالا آخرین سال حضور خود در بازار جهانی را تجربه می کند.

نسخه پایانی پاجرو به تعداد ۷۰۰ دستگاه در ژاپن تولید شد و این پایان تولید این خودرو در سرزمین مادری اش بود. شاسی بلندی که روزگاری یکی از محبوب ترین های کلاس خود بود، در این سال ها با کاهش تقاضای چشمگیری روبه‌رو شد، به طوری که در سال ۲۰۱۸ در ژاپن میتسوبیشی کم تر از ۱۰۰۰ دستگاه از آن را به مشتریان تحویل داد. دلیل اصلی این افت تقاضا، رتبه ضعیف این خودرو در بهره وری اقتصادی آن است که باعث شده این خودرو همیشه در سایه خودروهایی چون اوتلندر و اکلیپس کراس قرار بگیرد.

در دهه های اخیر نسل های مختلفی از میتسوبیشی پاجرو به بازار ایران آمد و نمونه هایی از این شاسی بلند آفرودی نیز در کارخانه «بهمن موتور» به مرحله تولید رسید. در سال ۱۳۹۷ قرار بود تولید میتسوبیشی دوباره در ایران آغاز شود و این بار گروه «آرین سرمایه» و «کارخانه آرین پارس موتور» مسئولیت تولید خودروهای مختلف میتسوبیشی را بر عهده بگیرد. اکلیپس کراس اولین خودروی تولیدی میتسوبیشی در دوره جدید بود که حتا نمونه های اولیه آن هم به ایران آمد، اما پس از آغاز تحریم های سال ۹۷ برنامه تولید خودروهای میتسوبیشی در ایران به حالت تعلیق درآمد و فعلاً خبری از تولید محصولات مختلف این نشان ژاپنی در ایران نیست. در حال حاضر، گروه آرین سرمایه تولید «جک سان ری» را در کارخانه آرین پارس موتور آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0