خبر لغو مصوبه واردات خودرو تکذیب شد

خبر لغو مصوبه واردات خودرو تکذیب شد
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
975 بازدید
0 0
چند روز پیش بود که خبر لغو مصوبه واردات ۵۰ هزار خودرو از سوی کمیسیون تلفیق مجلس خبرساز شد. ولی حالا خبرهای دیگری از آزاد شدن واردات در خرداد ۱۴۰۰ به گوش می رسد.

به گزارش بازارخودرو، در پی رسانه ای شدن خبر لغو واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس، با اشاره به انتشار خبر لغو مصوبه این کمیسیون مبنی بر واردات 50 هزار خودرو اظهارکرد: اخبار منتشر شده مبنی بر عقب نشینی کمیسیون تلفیق از مصوبه واردات 50 هزار خودرو صحت ندارد و این مصوبه کماکان پابرجاست و برای اجرا، نیازمند رای نمایندگان در صحن علنی مجلس است.

از طرف دیگر به گفته عزت‌الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار بود در جلسه مشترک کمیسیون صنایع با مسئولانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارشنبه ۲۷ بهمن برگزار شود و در این جلسه درباره واردات خودرو در سال آینده بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری شود. که تا به این لحظه خبری از نتیجه این نشست به بیرون درز نکرده است.

از طرفی مصوبه غیرقانونی سران قوا در خرداد سال 1397 که واردات خودرو را به مدت ۴ سال ممنوع اعلام کرد در خرداد 1401 به پایان می رسد. مگر اینکه این قانون شکنی در بهار سال آینده با مصوبه جدید 3 قوه تمدید شود. مصوبه ای که برخلاف قانون برنامه شش توسعه وضع شده. زیرا طبق این قانون وضع موانع غیرتعرفه ای برای واردات ممنوع است.

توجه به این نکته ضروری است که؛ به دلیل پایان یافتن تاریخ مصوبه ممنوعیت واردات در خرداد ماه ۱۴۰۱، برای آزادسازی واردات در سال آینده نیازی به دور زدن های فراوان قانونی نیست و واردات خودرو منع قانونی ندارد که نیازمند قانونگذاری جدید باشد.

امیدواریم مسئولان همه جوانب مخرب عدم واردات خودرو طی سالهای اخیر را بسنجند تا این ماجرای واردات خودرو ختم به خیر شود تا سال آینده شاهد حضور خودروهای مدل ۲۰۲۲ در خیابانهای کشور باشیم.

منبع: بازارخودرو
ارسال توییت
0