جنسیس بهعنوان برند لوکس و نوپای هیوندای، در ابتدا کار خود را با سدانها آغاز کرد اما در دنیای امروز که کراساوورها محبوبیت عجیبی پیدا کردهاند، این رویه محکوم به شکست خواهد بود. به همین دلیل، این برند لوکس کرهای چند وقتی است که روی شاسیبلندها هم تمرکز کرده و پس از معرفی مدل GV80 حالا کراساوور کوچکتر GV70 را هم رسماً معرفی کرده است. این خودرو که قرار است به یکی از مهمترین مدلهای جنسیس تبدیل شود، از طراحی جسورانه و مجللی برخوردار است.
قسمت جلویی GV70 تحت سلطه جلوپنجره بزرگ تاجی شکلی است که توسط ورودیهای هوای اسپرت و چراغهای چهارتایی جنسیس احاطه شده است. در پروفیل جانبی خودرو، بدنهای منحنی با خطی که از چراغهای جلو آغاز و تا قبل از چراغهای عقب ادامه میابد، گلگیرهای عقب عضلانی و ستون C متمایز جلبتوجه میکنند. نهایتاً در بخش عقبی این کراساوور لوکس کرهای هم شیشۀ شیبدار، چراغهای چهارتایی، اسپویلر یکپارچه، سپر با خروجی هوای تزئینی و سر اگزوزهای بزرگ عمودی به چشم میخورند.
طراحی سطح بالا و لوکس به داخل خودرو نیز با متریال باکیفیت و عناصر بیضیشکل که از بال هواپیما الهام گرفته ادامه یافته است. جنسیس فعلاً حرفی در مورد ویژگیهای داخلی GV70 نزده ولی در تصاویر میتوان صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر عریض برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را مشاهده کرد. در اینجا تریم کرومی بهوفور دیده میشود، کنترلهای سیستم تهویه طراحی شیکی دارند و یک شیفتر دوار جواهر مانند هم روی کنسول مرکزی جای گرفته است.
هرچند GV70 بهخودیخود بسیار شکیل به نظر میرسد اما جنسیس یک پکیج اسپرت را هم برای آن ارائه کرده که جلوپنجرهٔ کرومی تیره، تریمهای مشکیرنگ، سپر جلو تهاجمیتر، سر اگزوزهای دایرهای و دیفیوزر همرنگ بدنه را به همراه دارد. این پکیج به داخل خودرو هم غربیلک فرمان اسپرت و تزئینات فیبر کربنی را اضافه میکند.
جنسیس فعلاً مشخصات دقیق و کامل GV70 را اعلام نکرده ولی میدانیم که این کراساوور جدید روی پلتفرم محرک عقب ساخته شده و در ایالاتمتحده با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که احتمالاً ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. موتور قویتر هم از نوع ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که جنسیس هنوز خروجی آنرا اعلام نکرده ولی همین موتور در کراساوور بزرگتر GV80، قدرتی برابر با ۳۷۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۳۰ نیوتن متر تولید میکند.
در مورد انتقال قدرت هم فعلاً حرفی زده نشده ولی احتمالاً نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. به گفتهٔ جنسیس، این کراساوور جدید در ایالاتمتحده هم بهصورت محرک عقب و هم چهارچرخ محرک عرضه میشود. در GV70 چهار حالت رانندگی مختلف شامل اکو، راحت، اسپرت و سفارشی تعبیه شده که در مدلهای مجهز به پکیج اسپرت، حالت رانندگی پنجمی بنام اسپرت پلاس هم به آنها اضافه میشود.
ازآنجاییکه GV70 یک کراساوور لوکس است، به مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده مثل جلوگیری از برخورد جلو و برخورد در نقاط کور مجهز شده است. علاوه بر این، جنسیس سیستمی بنام دستیار رانندگی بزرگراه را هم برای کراساوور جدید خود ارائه کرده است. این در اصل یک سیستم رانندگی نیمهخودکار است که از کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط استفاده میکند. این دستیار رانندگی بزرگراه همچنین از دستیار تغییر خط هم برخوردار است که با زدن راهنما از قصد راننده برای تغییر خط باخبر میشود.
ازجمله دیگر سیستمهای کمکی قابلتوجه GV70 میتوان به کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری اشاره کرد که بهطور خودکار هنگام رسیدن به پیچها سرعت را کم میکند. در این خودرو، دستیار محدودیت سرعت هوشمند هم وجود دارد که هنگام رانندگی در مناطق با محدودیت سرعت بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این، جنسیس این ماشین را به سیستم احراز هویت با اثرانگشت و هشدار پیشرفتهٔ صندلی عقب هم مجهز کرده که از سنسورهای راداری استفاده میکند و به گفتهٔ جنسیس بسیار حساس هستند. این سنسورها حتی میتوانند تنفس کوچک را هم تشخیص داده و درصورتیکه نوزاد یا کودکی در حال خواب روی صندلی عقب جا مانده باشد به راننده هشدار میدهد.
جنسیس GV70 مدل ۲۰۲۲ سال آینده راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد و جزئیات کامل آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میشود.
بیشتر بخوانید: