ثبت نام در بزرگترین طرح فروش خودروهای وارداتی آغاز شد

ثبت نام در بزرگترین طرح فروش خودروهای وارداتی آغاز شد
سهند جعفری زاد
1 سال پیش
1,233 بازدید
0 0
نحوه ثبت نام متقاضیان برای خرید خودروهای وارداتی را بخوانید.

به گزارش بازارخودرو به نقل از ایرنا،طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از امروز شنبه ( 6 اسفندماه ) در ساعت ۱۲ ظهر شنبه می توانند برای ثبت درخواست خود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند.

این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته (سوم اسفند ماه)، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای خودروهای خارجی وارده شده از هفته دوم اسفند ماه خبر داد و اعلام کرد که فروش از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت‌نام خودروهای وارداتی آغاز شده و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی همچون داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و...، بایستی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

طبق اعلام امید قالیباف: متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می توانند از ساعت ۱۲ ظهر (شنبه ۶ اسفند ماه)، به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند و طبق شرایطی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است، ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرده است که زمان ثبت‌نام اولویت محسوب نمی‌شود.

همچنین گفتنی است که طبق اعلام مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با توجه به تعداد ثبت‌نام برای تعداد خودروهای عرضه‌ای تصمیم‌گیری خواهد شد، اما حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در یک بازه شش ماهه دیده شده است. متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت تعیین شده، بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز کنند. بعد از اتمام ثبت نام در طول چند روز این شرایط باید احراز شود و شاید حدود 10 الی 15 درصد از متقاضیان در این مرحله ریزش کنند و سپس وارد مرحله قرعه کشی اولویت خواهند شد. یعنی مرحله قرعه کشی یک تا 100 هزار دستگاه خودرو، زیرا وعده کرده بودند تا پایان سال 100 هزار دستگاه خودروی وارداتی به فرو ش می رسانیم. بنابراین از رتبه یک متقاضیان تا صدهزار اولویت بندی خواهند شد و پس از آن عرضه ها در این سامانه شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است که در مرحله نخستی که خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد قیمت زیر 10 هزاریورو خواهد بود، اما شرکت هایی با خودروهای گران تر هم وجود دارند که تعدادشان کمتر است و زیر 20 هزار یورو خواهد بود.

فرآیند فروش خودروهای وارداتی، در سه مرحله انجام خواهد شد:

۱-ثبت‌نام متقاضیان و انجام فرآیند نوبت‌دهی

۲- انتشار آگهی عرضه خودروهای وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حائز شرایط طبق نوبت

۳– تحویل خودروهای وارداتی به خریداران

همچنین وجه خودرو در ۳ مرحله پرداخت می‌شود:

مرحله نخست: به صورت علی‌الحساب در زمان ثبت‌نام (۵۰۰ میلیون تومان)

مرحله دوم: در زمان عقد قرارداد (در مرحله تخصیص خودرو) شامل قیمت خودرو و هزینه‌ها تا ورود خودرو به گمرک

مرحله سوم: در زمان تحویل خودرو شامل هزینه‌های مربوط به مالیات، عوارض و حقوقی گمرکی، شماره‌گذاری و سایر موارد.

در ضمن با افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.



منبع: ایرنا
ارسال توییت
0