تغییرات نسخه جدید دانگ فنگ پیش از حضور در ایران

تغییرات نسخه جدید  دانگ فنگ پیش از حضور در ایران
علی ناصری
3 سال پیش
1,011 بازدید
0 0
طبق تصاویر غیررسمی که در چین منتشر شده تغییری در ظاهر دانگ فنگ D53 دیده نمی شود و همان طراحی بدنه را در این خودرو داریم.
به گزارش بازارخودرو و به نقل از اسب بخار، به تازگی در رسانه های چینی تصاویری از «دانگ فنگ فِنگ شِن»، یا همان “D53”، منتشر شده که نشان می دهد پیشرانه جدیدی در این خودرو به کار رفته است.

در تصاویر جاسوسی‌ای که در چین ثبت شده تغییری در ظاهر دانگ فنگ D53 دیده نمی شود و همان طراحی بدنه را در این خودرو داریم. در طراحی نمای جلوی D53 جلوپنجره با زمینه مشکی و طرح لانه زنبوری را می بینیم که نشان دانگ فنگ در میان خطی کرومی و در وسط قرار گرفته است. 

چراغ ها در دو طرف به صورت کشیده و تمام ال ای دی طراحی شده اند و طرح دیگر کرومی با شکل Σ در دو طرف قرار گرفته که ظاهر خشن تری را  به این خودرو داده است. در نمای کناری خودرو اولین نکته، سقف شیب دار آن است که دانگ فنگ D53 را به سدانی فست بک و جوان پسند تبدیل کرده و طراحی رینگ ها با رنگ مشکی و نقره ای به همراه خطوط کرومی در طراحی های عقب و جلو ترکیب خوبی را در طراحی رقم زده است. سبک طراحی دیده شده در جلو به خوبی در نمای عقب خودرو هم به کار رفته و همان المان های سه بعدی به همراه خط کرومی با طرح Σ در کناره ها نیز دیده می شود.

در طراحی داخلی هم تغییر خاصی دیده نمی شود. همان طراحی با رنگ زمینه قرمز و مشکی را در این خودرو داریم و فرمان همان طرح D را دارد. صفحه نمایش نسبتاً بزرگی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و پایین تر از آن سیستم تهویه اتوماتیک این خودرو هم از طریق صفحه نمایش لمسی دیگری کنترل می شود.

دانگ فنگ D53 در بازارهای هدف با دو پیشرانه ۱ لیتر ۳ سیلندر و ۱٫۵ لیتر توربو ۴ سیلندر عرضه می شود. موتور ۱٫۵ لیتری توربو در این خودرو نهایت قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را تولید می کند. پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر ۱۲۵ اسب بخار قدرت تولید می کند و احتمل آن می رفت که این خودرو با همین پیشرانه و یا پیشرانه مشابه تیوان که توسط گروه بهمن داخلی سازی شده بود در ایران عرضه شود. قدرت پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

اما در تصاویر جدید منتشرشده از این خودرو، دانگ فنگ D53 مجهز به پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربو با کد A14TD شده که بالاترین استاندارد آلایندگی چین را به دست آورده است. پیشرانه جدید در این خودرو توان تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با همان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

تا پیش از انتشار این تصاویر جدید از D53 احتمال آن می رفت که این خودرو با موتور ۱ لیتری به ایران بیاید و حالا با انتشار این تصاویر و مشخص شدن پیشرانه جدید این کمپانی، بعید نیست که «گروه بهمن» همین پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربو را برای عرضه در ایران در نظر بگیرد. اکنون باید دید این خودرو نهایتاً با چه مشخصاتی به بازار ایران خواهد آمد. چندی پیش گروه بهمن قراردادی مهندسی را با گروه DFM و کمپانی DFL منعقد کرد و در حال حاضر تست های جاده ای «دانگ فنگ ix5» را در کشور برگزار می کند. آن طور که مشخص است، بزودی ix5 به عنوان یک کراس اوور کوپه و متوسط بزودی به جمع محصولات بهمن موتور و گروه بهمن اضافه می شود.


بیشتر بخوانید:
منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0