به گزارش بازارخودرو، قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی طی نامهای خطاب به مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.
بر این اساس با توجه به تاثیرگذاری درج آگهی های غیر واقعی و فیک خودرو و قیمت سازیهای صوری که باعث ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گرانفروشی می شود، سکوها یا همان سایت های درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب سایت و نرم افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند.
بر این اساس این سکوها باید امکان احراز هویت آگهیدهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهیدهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی های منتشر شده توسط یک آگهی دهنده و اعلام روش نظارت بر قیمت مندرج در آگهی های خودرو را طراحی و اجرایی کنند.
به نظر می رسد روسای جدید وزارت صمت عزم خود را برای ساماندهی بازار آشفته خودروی کشور جزم کرده اند.