به گزارش بازارخودرو و به نقل از فرهیختگان، کیفیت خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ داخلی نهتنها طی دوسال اخیر بهبود نیافته، بلکه میزان رضایت ایرانیها از خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی در سال ۱۳۹۸ کمترین میزان رضایت طی ۶ سال اخیر بوده است.
با افزایش نرخ ارز در ۶ ماه اخیر، این روزها ارقام عجیبی برای قیمت انواع خودروها ذکر میشود. ارقام غیرقابل تصوری که حالا دلالان برای ارابهای همچون پراید ۱۳۰ میلیون تومان عنوان میکنند. گزارشهای میدانی نشان میدهد در بازار خودرو آش آنقدر شور شده که نوسانها حتی صدای دلالان را هم درآورده است.
در گزارش پیشرو به موضوع کیفیت خودروهای تولیدی کشور و همچنین کیفیت خودروهای درحال تردد در جادههای کشور پرداختهایم. بررسیها نشان میدهد علاوهبر به حاشیه رفتن اجرایی شدن استانداردهای ۸۵گانهای که سازمان استاندارد ایران از اسفندماه سال ۱۳۹۵ برای خودروسازان الزامی کرده بوده، همچنین در مرداد سالجاری (آخرین گزارش) حدود ۸۰ درصد خودروهای تولید داخل از پنج امتیاز کیفی، یک تا سه امتیاز دریافت کردهاند. مورد دوم هم اینکه، کیفیت خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ داخلی نهتنها طی دوسال اخیر بهبود نیافته، بلکه میزان رضایت ایرانیها از خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی در سال ۱۳۹۸ کمترین میزان رضایت طی ۶ سال اخیر بوده است.
اینکه اعمال تحریمها ارتقای کیفیت خودروهای وابسته به واردات را سخت کرده، موضوع قابل انکاری نیست، اما اینکه چرا کیفیت خودروهای تولیدی کشور به قبل از دهه ۱۳۹۰ برگشته، جای تامل و بحث دارد.
بیشتر بخوانید: