جمعه بازار خودرو اصفهان - باز یا تعطیل -آدرس؟

جمعه بازار خودرو اصفهان - باز یا تعطیل -آدرس؟
علی ناصری
3 سال پیش
33,976 بازدید
0 0
بازار خودرو اصفهان که جمعه ها در شهر اصفهان برگزار میشود مکانی است برای خربد و فروش ماشین های کارکرده که در دروران حاد کرونا تعطیل بود ولی اکنون باز است و خدمات کارشناسی و معامله در بازار خودرو اصفهان انجام میشود.

مراکز خرید و فروش خودرو در اصفهان از دیرباز مورد استقبال خریداران و فروشندگان خودرو بوده است. به صورتی که این مراکز در روزهای پایانی هفته و به خصوص در روزهای جمعه شاهد حضور پرتعداد خودروها بوده و از سال‌ها قبل افراد برای خرید یا فروش خودروی خود به مراکز مرتبط با خرید و فروش خودرو مراجعه می‌کردند. امروزه نیز علی‌رغم توسعه پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین خودرو مانند پلتفرم هوشمند بازار خودرو، این مراکز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در این مطلب به معرفی اصلی‌ترین مراکز خرید و فروش خودروی اصفهان می پردازیم.

برای خرید خودرو باید چند مورد را بدانید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

معرفی بازار خرید و فروش ماشین در اصفهان

هر شهری از جمله اصفهان که جز شهرهای بزرگ شناخته می‌شوند، مراکز خرید و فروش خودرو هم دارند که اصطلاحا به آن‌ها جمعه بازار گفته می‌شود. بازاری که در آن هزاران نفر برای فروش خودرو به این منطقه آمده و با پرداخت مبلغی وارد یک محوطه پارکینگ بزرگی شده و مشتریان هم در این روز برای بازدید در آن شرکت می‌کنند. افرادی که اتومبیل خود را برای فروش در این محوطه‌ها که به عنوان بازار خرید و فروش شناخته می‌شوند می‌گذارند باید مبلغی را پرداخت کنند.

سرپرست سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان هدف از ايجاد جمعه بازار خودرو را ايجاد ارتباط مستقيم بين خريدار و فروشنده و حذف واسطه‌ها اعلام نمود. جمعه بازار خودرو اصفهان چند سالی است که رونق خود را به خوبی حفظ کرده و هر هفته بیش از هزار خودرو در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

جمعه بازار خودرو اصفهان در کجا قرار دارد؟

بزرگ‌ترین نمایشگاه اتومبیل اصفهان در خیابانی فرعی اتوبان امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

جمعه بازار خودرو اصفهان در چه ساعتی از شبانه روز و در چه ایامی باز است؟

در این بازار خودرو، ماشین‌ها از اوایل ساعات صبحگاهی و تا ساعت‌های اولیه ظهر منتظر مشتری می‌مانند. در حقیقت هر روز افراد بسیاری به این مکان مراجعه می‌کنند، اما همانطور که اسم این بازار مشخص است جمعه‌ها حال و هوای دیگری دارد. جمعه‌ها این بازار خودرو به مقصدی برای فروشندگان خودرو و مقصودی برای خریداران تبدیل می‌شود.

هزینه ورودی جمعه بازار خودرو اصفهان

مبلغ ورودی این گونه مراکز نسبتا بالاست و قیمت دقیقی در دست نیست.

روند معامله در جمعه بازار خودرو اصفهان

در حقیقت اين بازار محل كسب و كار نیست و لذا خريدار و فروشنده نیازی به پرداخت مالیات نخواهد داشت. زیرا هر دو طرف مصرف كننده خودرو هستند و يكي از آن‌ها خريدار و ديگري فروشنده است. در این بازار خودرو هر دو طرف معامله در هنگام انجام نقل و انتقالات قانوني و انتقال سند مالكيت ماليات و حتي عوارض مربوطه را می‌پردازند، اما لازم به ذکر است که ماليات بر درآمد به بنگاه ها و مراكز كسب و كار مربوط مي شود.

مشکلات بازار خودرو اصفهان

به طور کلی مراکز خرید و فروش مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از مشکلات ذکر شده در خصوص بازار خودرو اصفهان امکان کلاه برداری از افراد جوان و بی تجربه است. لذا قبل از ورود به این بازار اطلاعات کافی را کسب کنید.

سایر مشکلات این جمعه بازار خودرو فروش با قیمتی پایین‌تر از ارزش نهایی است و امکان متضرر شدن فروشنده وجود دارد.

مزایای این جمعه بازار خودرو

بنابراین می‌توان اتومبیل موردنظر خود را با مراجعه به این گونه مراکز به سرعت بفروشید البته گاهی اوقات در این مراکز قیمت فروش پایین‌تر بوده و از آنجایی که سرعت فروش بالاست، برخی‌ها حاضر به فروش خودرو خود با قیمت کمتر نیز هستند. به طور کلی مراکز خرید و فروش اتومبیل در اصفهان اگرچه شاید ساختار یکسانی داشته اما می‌تواند هزینه متفاوتی داشته باشد.

تمامی معاملات اين بازار خودرو زیر نظر كامل عوامل انتظامي، همراه با انعقاد قولنامه رسمي و قانوني به صورت رايانه‌اي انجام می‌شود. همچنین كارشناسان مجرب و رسمي دادگستري نیز به این بازار نظارت دارند.

در اين بازار خودرو تامين اصالت و صحت خودروها توسط كارشناسان بدنه و قيمت گذاري انجام می‌شود. در حقیقت كارشناسان اصالت شماره موتور و شاسي و رنگ، كارشناسان فني موتور و گيربكس و سایر موارد را بررسی می‌کنند. كارشناسان آگاهي نیز در حال خدمت رساني و ارائه اطلاعات مورد نياز همشهريان در جمعه بازار خودرو اصفهان خواند بود.

معمولا تخلف در جمعه بازارهای خودرو در سراسر کشور امري رایج است. حتی احتمال تخلف در بنگاه‌ها و نمايشگاه‌هاي خودرو نيز محتمل است. لذا مسئله مهم در اين خصوص این است که امكان پیگیری و رفع مشكلات و برخورد با متخلفين از طريق مراجع قانوني در جمعه بازار خودرو اصفهان به صورت كامل توسط عوامل انتظامي، دادگستري و اجرايي امکان پذیر است. با نظارت صحیحی که در این جمعه بازار وجود دارد امكان هرگونه سوء استفاده در محل بازار از سود جويان سلب می‌شود. شما مي توانید با خيالي آسوده زیر نظر كارشناسان مجرب خودرو به خريد و فروش خودرو در جمعه بازار خودرو اصفهان بپردازید.

به یاد داشته باشید برای عقد مبایعه نامه نیاز نیست که کل مبلغ را پرداخت نمایید با یک مبلغ اندک نیز می‌توانید خودرو را به پارکینگ ببرید و پس از طی مراحل قانونی اقدام به تسویه نمایید. مجله بازار خودرو سعی براین دارد که اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه خرید و فروش خودرو در اختیار کاربران گرانقدر خود قرار دهد.

 

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0