اولین خودروی ایرانی در بورس کالا عرضه می شود

اولین خودروی ایرانی در بورس کالا عرضه می شود
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
821 بازدید
0 0
بالاخره شاهین به عنوان اولین خودروی ایرانی در بورس کالا پذیرفته شد.

به گزارش بازارخودرو و به نقل از تجارت نیوز، پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از طرح تولید و ساماندهی عرضه و پذیرش خودرو در بورس کالا، شب گذشته شاهین در بورس پذیرفته شد.

با اطلاعیه مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران، خودروی شاهین سایپا پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهلمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ ۲۴ اسفند ماه در بازار اصلی پذیرش شد.

مجید عشقی با بیان اینکه امید است عرضه خودرو در بورس کالا در سال آینده اجرایی شود، اظهار کرد: تاکید سازمان بورس این است سهام شرکت‌هایی که در بازار سهام معامله می‌شود. محصولاتشان نیز در بورس کالا عرضه و به صورت شفاف فروخته شود.

از این رو بزودی باید شاهد حضور و عرضه این خودرو در رینگ داخلی بورس کالا باشیم. نکته قابل توجه این است که شاهین در حال حاضر تنها خودروی صد در صد تولید داخلی است که قیمت کارخانه آن از بازار آزاد بالاتر است.

ورود شاهین به بورس سود آور است؟

کارشناسان می‌گویند که صنعت خودرو مشکلاتی زیادی همچون قیمت‌گذاری دستوری و تحریم‌ها را دارد. حالا عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند جذابیت و سودآوری این صنعت را افزایش دهد.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان عقیده دارند، تا زمانی که سهامداران به بازار سرمایه اعتماد نکنند. عرضه خودور یا هر محصول دیگری شکست خورده است.

اما با توجه به مشکلات صنعت خودرو به نظر می‌رسد که عرضه شاهین می‌تواند جذاب و سودآور باشد.

قیمت روز خودرو شاهین در بازار آزاد را از اینجا می تواند دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
ارسال توییت
0