چه نوع لاستیکی برای خودروی خود انتخاب کنیم؟

چه نوع لاستیکی برای خودروی خود انتخاب کنیم؟
علی ناصری
3 سال پیش
432 بازدید
0 0
انتخاب لاستیک یکی از مواردی است که ممکن است سبب سردرگمی رانندگان شود.

به گزارش بازارخودرو و به نقل از باشگاه خبرنگاران، بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از تایر‌هایی که حالا فرسوده شده‌اند دل بکنید و آن‌ها را با تایر‌های نو و سالم تعویض کنید.

انتخاب تایر یکی از مواردی است که ممکن است افراد را با سردرگمی مواجه کند و به دلیل ارتباط با ایمنی راننده و سرنشینان امری مهم بشمار می‌آید.

تایر‌های مناسب تمام شرایط آب‌وهوایی:

بهترین تایر‌های چهارفصل این تایر‌ها هستند و به هر نوع تایرچهار فصل دیگر ترجیح داده می‌شوند چراکه با داشتن نماد دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان می‌دهند. اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر تایر‌های زمستانی است. در شرایط آب‌وهوای گرم این تایر‌ها الگویی مناسب دارند، اما بی‌نقص نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این تایر‌ها برای شما مناسب نیست.
 

(چهارفصل)

این نوع از تایرها، تایر‌های اصلی چهار فصل شماست، این تایر‌ها دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما القا می‌کنند. تایر‌های چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید می‌کنند. هر تایر چهار فصل با علامت M+S مشخص می‌شود که این علامت از کلمه‌های گل و برف خلاصه‌شده است.

تایر‌هایی با عملکردی فوق‌العاده:

این تایر‌ها مثل تایر‌های با کارایی بالا هستند و تفاوت آن‌ها در این است که برای سرعت‌های بالاتر طراحی‌شده‌اند. این تایر‌ها رطوبت را منتقل می‌کنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.

تایر‌های با عملکرد بالا:

اگر به دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدل‌های با عملکرد بالا نسبت به لاستیک‌های مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. ترکیبات ویژه‌ی لاستیک‌های با عملکرد بالا انعطاف‌پذیری لاستیک را در آب‌وهوای سرد حفظ می‌کند و در سخت‌ترین شرایط لاستیک چسبنده باقی می‌ماند.
 

(فصل سرما)

تایر‌های میخ دار: این نوع از لاستیک‌های زمستانی از ترکیب مشابه لاستیک‌های بدون میخ استفاده می‌کند، اما این نوع می‌تواند با میخ‌های فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیک‌ها در بعضی از مناطق به خاطر تخریب جاده غیرقانونی است. رانندگی با این لاستیک‌ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است.

تایر‌های بدون میخ: این لاستیک‌ها، مرسوم‌ترین لاستیک‌های زمستانی هستند و در جاده‌های لغزنده چسبندگی خود را نشان می‌دهند. آج این تایر‌ها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکه‌های یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک می‌شود که درنهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار می‌دهد کشش بیشتری در آب‌وهوای سرد ایجاد می‌کند. این لاستیک‌ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیک‌های زمستانی هندلینگ پایین‌تری دارد.

تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر یا ران فلت: این تایر‌ها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کنند. معمولاً این تایر‌ها از تایر‌های معمولی گران‌تر و سخت‌تر هستند که سخت بودن آن‌ها باعث می‌شود تا رانندگی با آن‌ها حس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن اینکه این تایر‌ها زودتر از تایر‌های معمولی فرسوده می‌شوند.

تایر‌های با عملکرد بالا: این لاستیک‌های بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت به لاستیک‌های زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و برای بزرگراه‌هایی که با برف پوشیده شده و ثبات نهایت سرعت مهم است طراحی‌شده است. اگر برای شما رانندگی با سرعت بیشتر نسبت به کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایر‌های با عملکرد بالا مناسب خودروی شما است.
 

(فصل گرما)

تایر‌های با عملکرد فوق‌العاده: بهترین عملکرد را از بین هم‌رده‌های خود دارند و در آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوق‌العاده‌ای دارند، اما به‌شدت سخت و پر سروصدا هستند و زودتر از لاستیک‌های تابستانی دیگر فرسوده می‌شوند. ماشین‌های اسپرت معمولاً از این لاستیک‌ها استفاده می‌کنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران می‌توانند از میان تایر‌های تابستانی، تایر‌های مکس و اکس‌تریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده‌ای را به وجود می‌آورد و رانندگی دیوانه‌وار را ممکن می‌سازد.

تایر‌های گرندتورینگ: تایر‌های تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچ‌وجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست، اما در شرایط جاده‌ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد می‌کند و از لاستیک‌های تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید می‌کند. تایر‌های با عملکرد بالا این لاستیک‌ها از لاستیک‌های تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد می‌کنند و فرمان پذیرترند، اما نسبت به دیگر لاستیک‌های این نوع زودتر فرسوده می‌شوند و می‌توانند سخت‌تر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع: بازار خودرو
ارسال توییت
0