نمونه اولیه ( هایما 8S) تولید می شود.

نمونه اولیه ( هایما 8S) تولید می شود.
سهند جعفری زاد
2 سال پیش
562 بازدید
0 1
فرآیند تولید اولیه نمونه خودرو هایما8S در هفته نخست تیرماه در ایران‌خودرو خراسان آغاز شد.

به گزارش بازارخودرو به نقل از اخبارخودرو،فرآیند تولید اولیه نمونه خودرو هایما8S در هفته نخست تیرماه در ایران‌خودرو خراسان آغاز شد. مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان با اعلام این خبر گفت: «در راستای راهبردهای گروه صنعتی ایران‌خودرو و در جهت تنوع بخشی به سبد محصولات، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، هفته اول تیرماه، تولید نمونه اولیه هایما 8S را آغاز کردیم.»

بیژن زاهدی‌فرد با اشاره به حمایت‌های ویژه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تولید این محصول گفت: «در مرحله نخست، نمونه اولیه این محصول به صورت SKD تولید می‌شود و پس از این مرحله و نصب جیگ‌ها و تجهیزات خطوط بدنه‌سازی، تولید به‌صورت CKD آغاز خواهد شد.» وی تولید محصولات جدید را اقدامی موفق در جهت توسعه پایدار ایران‌خودرو خراسان دانست و گفت: «تولید دو محصول جدید آریسان۲ و هایما 8S در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، حدود ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در ایران‌خودرو خراسان ایجاد خواهد کرد.»

مشخصات فنی

هایما 8S از یک موتور ۱.۶لیتری چهارسیلندر ۱۶سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می‌برد که بدین ترتیب یکی از قدرتمندترین کراس‌اوورهای بازار ایران خواهد بود. پیشرانه هایما 8S قادر به تولید ۱۸۲اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰نیوتون‌متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به‌صورت تیپ‌ترونیک (دستی) به چرخ‌های جلو هایما 8S منتقل می‌شود. این مشخصات کاملا متناسب با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرمی هایما 8S است و عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می‌زند. هایما 8S با اتکا به این موتور ۱.۶ لیتری پربازده قدرتمند قادر است طی حدود ۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی‌متر با فاصله بین دو محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری است.

امکانات رفاهی

هایما ‌8S با ظاهری زیبا و مشتری‌پسند، از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی مطلوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال بازار قرار گیرد. سبک طراحی باریک و خطی چراغ‌های اصلی و خطوط تیز و زاویه‌دار کاپوت و تلفیق آن‌ها با جلوپنجره استایلی زیبا و خشن به هایما 8S بخشیده است. هایما 8S دارای امکانات رفاهی و ایمنی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، شش کیسه هوای ایمنی، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله با دریچه برای سرنشین عقب، در برقی صندوق عقب، سنسور نور، سنسور باران، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، ترمز اتوماتیک، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری و رادار نقطه کور است. ترمز کمکی فعال، ترمز پارک برقی، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم برقی، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و رهیاب، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، آینه‌های برقی تاشونده گرمکن‌دار، نمایشگر لمسی ۱۰اینچی سیستم مالتی‌مدیا، دوربین ثبت وقایع، کروزکنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک هوشمند، هشدار برخورد از جلو، تثبیت خطوط حرکت و کمکی تعویض خطوط از دیگر امکانات این خودرو است.

طراحی بدنه و کابین

هایما 8S دارای ۴۵۶۵ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۸۲ میلی‌متر ارتفاع است. فاصله محورها در این خودرو ۲۷۰۰ میلی‌متر و وزن خالص آن ۱۵۶۰کیلوگرم است. ظرفیت صندوق و حجم مخزن سوخت هایما 8S نیز به ترتیب ۵۵۲ و ۵۸ لیتر است. قطر رینگ این خودرو نیز بر حسب سفارش می‌تواند ۱۷ تا ۱۹ اینچ باشد. نمای جلوی 8S از جلوپنجره نگینی که به آن ماتریسی یا کهکشانی نیز می‌گویند، بهره می‌گیرد که با چراغ‌های روشنایی در روز باریک LED و تریم کرومی احاطه شده است. مجموعه سیستم روشنایی اصلی خودرو در دو گوشه سپر و در شکافی مثلث مانند قرار گرفته‌اند که از دیدگاه طراحی، سیاستی است که اولین‌بار از سوی خودروسازان جهانی در خودروهایی نظیر جیپ چروکی، سیتروئن C4 کاکتوس و نیسان جوک به اجرا درآمد. در نمای جانبی نیز شاهد دو خط برجسته ناتمام هستیم که جلوه پیچیده‌تری به این زاویه می‌بخشد. البته نباید فراموش کرد که حد فاصل ستون C و D نیز شباهت زیادی به لکسوس RX نسل کنونی دارد که با داشتن رنگ مشکی، ساختار پنجره‌ها را از سقف و بدنه خودرو جدا می‌کند و ظاهری دو رنگ به خودرو می‌بخشد. نمای انتهایی این خودرو نیز از مجموعه چراغ‌های تمام LED پیوسته‌ای تشکیل شده است که در تاریکی شب جلوه جذاب و قابل شناسایی به همراه دارند. شکاف دو گوشه بدنه در بخش انتهایی نیز با پیروی از سبک طراحی بخش جلو خودرو به اجرا درآمده و همخوانی میان دو بخش ستودنی است. به‌خصوص آن‌که دو سر اگزوز کرومی مختلف‌الاضلاع خودرو کاملا واقعی و به دو سر اگزوز مجزا خودرو متصل است. هایما تلاش کرده است تا در نمای داخلی 8S نیز توازن میان مدرنیته و لوکس‌گرایی را حفظ کند. در نتیجه داشبورد خودرو به‌صورت افقی، با دریچه‌های بزرگ شش‌ضلعی سیستم تهویه مطبوع با تریم تزئیناتی قرمزرنگ و تناسب میان تریم کرومی و مشکی پیانویی براق بر روی کنسول میانی و رودری‌ها، جلوه خاصی پیدا کرده است. غربیلک فرمان خودرو ساختاری سه‌شاخه با طراحی اسپرت و برشدی‌کات و دو کلید غلتکی قرمزرنگ دارد که در ترکیب با نشانگرهای تمام‌دیجیتال پشت آن، جلوه‌ای ترکیبی از مدرنیته، لوکس‌گرایی و اسپرت‌گرایی ارائه می‌دهد. به‌کارگیری نمایشگر لمسی سیستم مولتی‌مدیا در میانه داشبورد و در ساختاری عمودی، جلوه‌ای مانند نمای داخلی خودروهای اروپایی به‌ویژه ب‌ام‌و را یادآور می‌شود.


منبع: اخبارخودرو
ارسال توییت
0