فروش خودرو
android
android
ios
ورود کاربران

ios

ساخت ECU ایرانی با حمایت سایپا؛ افزایش داخلی سازی در اثر تحریم ها

ساخت ECU ایرانی با حمایت سایپا؛ افزایش داخلی سازی در اثر تحریم ها

4 بازدید
دسته بندی : اخبار خودرو,خودرو

این روزها هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در فضایی حدود ۳۰ هزار متر مربع در حال برگزاری است.
­۳۸۰ شرکت داخلی و ۱۸۰ شرکت خارجی از کشورهای آلمان هند، چین،­ تایوان،­ روسیه،­ ژاپن،­ الجزایر،­ سوئیس،­ ایتالیا،­ چک و فرانسه آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از غرفه های این نمایشگاه در خصوص تحریم های ایجاد شده و خروج ولوو از کشور گفت: در دنیا و در حوزه صنعت خودروسازی اتفاقی در حال انجام و قطب های دیگری در حال شکل گیری است که محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت تجاری مناسب عرضه می کنند و گروه سایپا در حال شناسایی و مذاکره با این قطب های جدید خودروسازی است و بر این اساس با وجود خروج شرکای خارجی از کشور به زودی با شرکت های جدید و مدرن همکاری ها‌ آغاز خواهد شد.

داخلی سازی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت گذاری محصولات اعلام کرد: قیمت گذاری خودروهای داخلی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تا این لحظه هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نپذیرفته و اگر سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان استراتژی جدیدی در خصوص قیمت گذاری خودروهای داخلی مطرح کند موظف به اجرا خواهیم بود.
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت محصولات رمز بقا خودروسازان داخلی است گفت: بحث تحریم های ظالمانه آمریکا باعث شده تعدادی از شرکای خودروسازان داخلی تمایلی به ادامه فعالیت نداشته باشند و بر همین اساس تمرکز گروه سایپا بر استفاده از نخبگان کشور در خصوص داخلی سازی قطعات و افزایش کیفی سازی است.
جهرودی گفت: در طرح فراخوانی که گروه سایپا برای جذب نخبگان صنعتی و دانشگاهی اعلام کرده خوشبختانه حضور بسیار خوبی از افرادی که همواره در طول 40 سال انقلاب همراهی داشته اند به چشم می خورد و در این موضوع توانسته ایم قطعه ECU خودرو که یکی از پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین قطعات خودرو است را داخلی سازی کنیم و به خودکفایی برسانیم و در آینده ای نزدیک این موضوع را به صورت عملی بر روی خودروهای گروه سایپا اجرایی خواهیم کرد.
ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک است و همان‌طور که مى دانيد خودروهاى انژکتورى بدليل عملکرد بهتر و توانايى پاس کردن استانداردهاى آلودگى، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاى کاربراتورى شده ‌اند و مغز اين سيستم ECU است.
‏ECU با توجه به سنسورهايى که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخ‌ هاى لازم را به خروجى ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ ها و ... اعمال مى ‌کند. سنسورهاى کيت ‌هاى انژکتورى مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مى تواند شرايط موتور را درک کند.

گفتنی است که در دور قبلی تحریم ها، ایرانیزه شدن ECU محصولات اروپایی ایران خودرو منجر به بروز مشکلاتی برای مصرف کنندگان شده بود، حال امید است که مهندسان سایپا با درس گرفتن از تجربیات گذشته بتوانند کیفیت این قطعه مهم را در سطح استانداردهای قبلی حفظ نمایند، تا بلکه از کیفیت خودروها بیش از پیش کاسته نشود.

منبع خبر : digiato.com

اخبار بیشتر